Blåbärs monster!

Viggo har nu ätit gröt i cirka en vecka. Första grötportionen gjorde ju att han fick så ont i magen men resten av dagarna har det funkat kanon bra! Jag gjorde gröten tunnare och gav lite mindre. Vissa dagar har han fått lite blåbärspuré blandat med gröten och det är smaskens tycker Viggo!

Jag funderar på om jag ska börja introducera potatis smakisar också (gröt till frukost och potatis till lunch eller middag) eller ska jag vänta med det och bara köra på med gröten ett tag till? Pratade ju med dietisten om just detta men har glömt bort vad hon sa. Så typiskt mig! Jag får nog slå henne en signal i veckan och gå igenom det en gång till. Om det är någon som har koll på detta så får ni gärna dela med er av tips och erfarenheter!


Kommentarer
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Fantastiskt charmerande bild :D

2011-05-24 @ 09:09:49
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sandra - Gravid i vecka 37

Han ser riktigt nöjd ut ;)

Och vilka fina ögon han har!

2011-05-24 @ 09:44:50
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

ÄNTLIGEN kommer jag in på din blogg :D När låste du upp den?



Om du bara ger lite gröt (alltså inte en hel portion utan bara några tsk) tror jag inte det är några som helst problem att ge potatis till lunch. Tror själva grejen är att det inte ska bli för mycket mat på en gång, men små smakisar av olika saker kan man ge.

2011-05-24 @ 22:38:23
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0