Viggo och Elsa.



Viggo är jätte nyfiken på Elsa, han studerar henne ofta och har nu börjat försöka ta på henne. Det är dock inte ömsesidigt för Elsa är fruktansvärt sotis på Viggo! Det enda han duger till i hennes ögon är att sno hans leksaker.

Elsa är aldrig elak eller hotfull mot Viggo, bara nochalant och otroligt less på att han får så mycket uppmärksamhet. Innan Viggo kom var det ju alltid Elsa som stod i centrum. Vi har från dagen då Viggo föddes försökt att bjuda in Elsa i våra dagliga rutiner och aktiviteter med Viggo, hon har aldrig blivit bortglömd eller undanknuffad. Men hur vi än försöker så vägrar hon.

Jag hoppas att det blir bättre med tiden. Dom skulle kunna ha så roligt tillsammans! Det kanske blir bättre när båda blir lite större? Elsa är ju bara en unghund fortfarande, i sommar blir hon 2 år. 

Någon som har erfarenhet av detta?

Kommentarer
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Stackars lilla Elsa!! men det blir nog bättre!! :) Va fina ni var på korten i tidigare inlägg!

2011-05-31 @ 17:54:18
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Hoppas verkligen det blir bättre =)

2011-05-31 @ 21:09:30
URL: http://saratilling.se
Postat av: Carolina - Olina

Tur det att hon inte är elak. Mamma berättade att hon hade en katt sen några år tillbaka när jag kom till livet, vilket hon snabbt försökte ta av mig haha hon kunde till expempel lägga sig på mitt nyfödda huvud eller typ butta bort mig och frästa mest hela tiden åt mig haha

2011-05-31 @ 22:15:14
URL: http://olina.blogg.se/
Postat av: frida

Haha ja de e ju huvet som är lite tungt och Noel tippar gärna framlänges om de inte är på sidorna :p

Kan inte vara lätt å sitta stabilt med så tungt huvud å alla små valkar som finns överallt haha ;)

Men ja dom e ju inte så stora än så än behöver dom ju inte kunna de:p Jag har funderat på en sån där bumbo stol eller vare heter, dom verkar ganska kul faktiskt :P

2011-05-31 @ 23:02:42
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: frida

Blir nog bättre när dom både blivit lite äldre :)



Noels pappa har ju en hund, han blir helt överlycklig när Noel kommer och blir genast hans bebis ist haha!

Är där Noel är precis hela tiden och ska vakta och slicka på honom hela tiden ;p Noel sitter mest bara å glor, men får ofta stora ögon och ett leende när Rocky kommer. Inte är de en liten hund heller, ja brukar säga att Noel har en häst ist;p Hunden väger runt 70-80 kg hehe!

2011-06-02 @ 00:19:20
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: -sofie

Snubblade in på din blogg, fin liten grabb och fin liten hund :)

Är Elsa en pudel? Tänkte bara berätta att vi iallafall har en pudel som är 2 och hon var lika dan som du beskriver eran Elsa. När våran son började gå så började även hunden visa intresse för jag tror att hon tyckte att de inte var någon människa innan han kunde gå. :)

2011-06-09 @ 20:34:04
URL: http://sofiemedin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0