Thailand tips.

Vi funderar på att åka utomlands i december. Vi kommer inte att åka charter. Jag vill helst åka till Malaysia men det blir för omständigt. Usa och Thailand är två heta kandidater och just nu är vi inne på att åka till det sist nämnda. Jag har aldrig varit förtjust i Thailand pga att det känns för svenskt (gillar dock Bangkok). Men jag tror att jag börjar ändra uppfattning nu när vi ska resa med barn.

Nu vill jag ha tips på allt som rör Thailand - bästa stället att vara på med barn, bra boenden, sevärdheter osv. Seså, ös på bara!


Bilder lånade från Google.

Kommentarer
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Sv: haha ne verkligen inte :P



Och jag har tyvärr inga tips att lämna, har aldrig varit där nämligen ;)

2011-10-27 @ 21:45:44
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: frida

Ååå ta me mej!!!! Ja lovar å köpa ett ljushus till dej då !!! ;) haha

2011-10-27 @ 22:25:14
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Linda

Kamala beach, ligger i Phuket. Liten by utanför Patong, då man har 10 min till shopping med taxi, och ändå barnvänlig strand och lite lugnare :)Fritidsresor har direktflyg dit även, mellan 9-11 timmar! sen 1 timmes transfer från flygplatsen. OBS ett tips, betala extra för ett säte till viggo på planet, grymt drygt att ha dem i knä så länge! men ni är nog mer experter än mig, men bara ett tips ;)

2011-10-28 @ 10:55:39
URL: http://buslinda.blogspot.com
Postat av: Tora & Viggo

OJ jag får panik när du skriver så, det finns tusen miljarder saker som jag vill skriva till dig. Jag och min bästa vän var där i 3 mån och backpackade, bästa tiden i mitt liv!



Visst är Thailand sönderturistat, Phuket är riktigt B då Thailändarna tom lärt sig svenska där och det finns svenska restauranger. Där trivs jag INTE! Dock bra med barn men nej, piss.

Bangkok ska såklart ses, men det skrev du ju redan.

Sen finn sdet massa öar som är nästan orörda. Koh Hai (stavning?) var otroooligt vackert men det är nog krångligt att ha en liten Viggo där kanske, men värt att se!

Jag sitter också ofta o funderar på hur tusan man skulle kunna se så mycket som möjligt o samtidigt ha barn & vagn, svårt! En smidig liten paraplysulky tror jag är svaret och sedan stora ryggsäckar!

Saker som välling måste ju tas med, lite tråkig vikt kanske.



Hua Hin ska ni hålla er låångt ifrån! Vi hamnade där och såg inte EN ENDA person som inte hade grått hår. Skrämmande kan jag säga dig!

Koh Samui är vackert och öarna omkring fantastiska. Phi Phi är också väldigt fint, hela ön är ju återuppbyggt efter tsunamin och där finns allt från budgethotell (som vi bodde på) till lyx. Finns ett hotell där som heter Pirate House - där bodde vi några nätter för att lyxa till det för oss och jisses vad tufft det var - ännu en rekomendation från mig.



Det finns så otroligt mycket att utforska i Thailand samtidigt som det finns tusentals turistfällor som suger men jag tycker att det viktigaste (och roligaste!) är att inte bestämma för mycket innan ni drar utan ta allt som det kommer och se det ni känner för när ni väl är där. Thai är inget resemål för bara två veckor enligt mig, minst tre!



hade kunnat skriva i evigheter om detta, men undrar du något kan jag försöka svara på det. :)



Kramar!

2011-10-28 @ 11:54:59
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Sanna

För ganska precis ett år sedan var vi på Koh Chang och det var paradiset på jorden! Vi flög till Bangkok och åkte buss/minibuss till Koh Chang, helt underbar ö, iof den enda ö i Thailand jag varit på :) men för 10 år sedan fanns 1 hotell på ön och ingen el så den är ganska "ny". Vad härligt att resa med en liten :)

2011-10-29 @ 21:07:52
URL: http://drommenomtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0