Skärtorsdag.

Hej på er!

Idag är vi inte riktigt krya. Viggo är rosslig i halsen och näsan och har dessutom förhöjd temp. Just nu visar tempen 37.9 så vi får väl se om den fortsätter att stiga eller om vi har turen att den återgår till normaltemp. Han är märkbart påverkad - slö och trött med rosiga kinder. Tidigare idag kröp han upp till mig i soffan och la sig i min famn för att kura. Det har nog aldrig inträffat! Undrar om det är "öppnis baciller" vi råkat ut för eller är det kanske tänderna som spökar?

Inte heller jag är helt kry. Huvudet väger bly och jag är lite fryssen och trött. Vi ska strax ta en promenad i det fina vädret, måste till apoteket för att ladda upp med alvedon samt hämta ut tavegyl som jag fått på recept. Jag har i flera veckor haft sån fruktansvärd klåda, framför allt på benen. Nästa vecka ska jag lämna prover för att utesluta att det inte är levern som krånglar. Det finns tydligen någonting som kallas "hepatos" som drabbar gravida och det är alltså det vi ska kolla om det eventuellt kan vara. Jag och min tur alltså... skulle ju inte bli förvånad om jag har det.




Kommentarer
Postat av: Linda T

Hej!



Jag har haft det med 2 av mina 3 barn otrolig klåda på kroppen! Hoppas det inte är det! Håller tummarna kram.

2012-04-05 @ 13:53:36
Postat av: Isabelle

Hoppas ni mår bättre snart fina ni!



Kramar Isabelle

2012-04-05 @ 23:31:12
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Anna - mamma till Ella

Läser ikapp mig efter påsken, därav den sena kommentaren. Håller tummarna för att det inte är hepatos. Hade det själv också i slutet av graviditeten och det var inte kul med klådan.

2012-04-10 @ 21:37:33
URL: http://www.almabosse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0