Sött och gott.



Min senaste last är dessa små godingar - godisen sockerbit doppad i choklad och kokos. De är så jäkla goda! Ibland är det de första jag tänker på när jag vaknar och det har hänt att jag mumsat i mig en eller två direkt när jag klivit upp.

Jag brukar oftast vara sugen på frukt men den senaste månaden har det varit choklad i alla dess former - glass, pudding, kakor och godis. Jag har aldrig följt någon diet eller förbjudit mig själv från att äta sånt som jag är sugen på men efter helgen ska jag dra ner på sötsakerna. Vill inte lägga på mig fler extrakilon än nödvändigt! Och nu när jag dessutom fått besvär med fogarna igen så blir det inte att jag kan motionera heller. Lugna korta promenader är okej men that´s it.

Fram tills graviditetsvecka 18 stod vågen stilla men på två veckor visar den nu 5 kilo mer. Om det beror på vad jag ätit vet jag inte men som sagt, inga extrakilon i onödan tack. När jag väntade Viggo gick jag upp nästan 30 kilo. De mesta var vätska som jag samlade på mig på slutet men ändå, tungt var det!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Mmm, choklad! Tur att årets påskägg innehöll mycket av det :-D



GLAD PÅSK! Kram Isabelle

2012-04-07 @ 14:51:14
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det är nog klokt att försöka skippa extrakilona, men å andra sidan - nu har man ju en ursäkt för att moffa i sig hur mycket som helst. Dumt att inte ta chansen kanske? :P Eller ja, man måste ju gå ner det sen också, haha.

2012-04-07 @ 20:46:18
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Mia & Lexie

Alltså.. ärligt talat... när missade jag att du är gravid igen... eller har jag bara glömt bort det??



Virrigare människa får man ju leta efter just nu. :)



Så kul med en liten tjej i alla fall. jag förstår dig det där med kläderna. :) Klart man vill köpa nytt även om man har kläder sen innan som knappt är använda. :)



Kram

2012-04-13 @ 13:12:13
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0