Utomhus.





Några timmar har vi spenderat utomhus i friska luften. Viggo somnade ganska omgående i vagnen och sov sen i två timmar. Jag har strosat omkring med vagnen så gott det går. Fogarna strejkar rejält, det är bara att inse och gilla läget. Det blir ju tyvärr inte bättre av att motionera, tvärtom faktiskt. Lilleman har nyss vaknat så han ska få springa av sig en liten stund innan det är dags att äta mat.

Jag fick ett otroligt sug efter äppeldryck och vitt bröd. Déjà vu! När jag väntade Viggo drack jag flera liter äppeldryck om dagen och vitt bröd har jag väl egentligen alltid varit väldigt förtjust i men den kombon är oslagbar när jag är gravid, tydligen!

Jag har suttit i solen och käkat mitt bröd, sipprat på äppeldrycken och verkligen försökt tvinga mig själv att sitta kvar i solen för att få lite färg i ansiktet (välbehövligt!). Men jag är inte den typen som kan sitta stilla och njuta, det går bara inte! Jag far upp och ned som en jojo, rastlösheten äter upp mig! Viktor är likadan så jag törs inte ens tänka tanken hur våra barn blir! Viggo visar redan samma tendenser.

Det ska ju tydligen bli soligt och fint kommande dagar så jag får väl helt enkelt träna på att sitta stilla i solen, om så bara för en kort sekund. Hoppas på lite färg i fejjan i alla fall!

Kommentarer
Postat av: anna

Fiiin scarf!! Vart finns den att köpa? =D

2012-04-24 @ 16:09:50
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Hehe känner igen det där med att inte kunna sitta still ;)Och så fint ni verkar bo! Bor det fler småbarn där som ni brukar leka med? Edvin blir så otroligt uttråkad om han är ute själv, så är det inga andra barn där ute är det knappt värt att gå ut.. :/



Sv: Jo jag tror faktiskt att han skulle sova bättre i en "vanlig" säng och inte i spjälsängen. Han sover ju jättebra i vår säng, men det blir ju trångt för oss och det är ju inte varje dag som jag tycker det är lika mysigt att dela sängen med lillgrabben måste jag ju säga :P Spjälsängen har vi fått av en kompis mamma (kompisen i fråga har inga barn än) så vi har tänkt ha kvar den inom kompiskretsen så han kan ha den sen när/om han får barn.. Två av våra kompispar pratar om att de är sugna på barn, så förhoppningsvis kan vi låna ut den till dem ett tag, haha :) Jag kommer inte heller vilja ha en spjälsäng till nästa..



Kram

2012-04-24 @ 17:43:12
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: elin

Jag har köpt Loreals sublime bronze-gel och är nöjd! Det behövs bara en liten klick för att ge en jämn och bra färg i ansiktet. Bra för mig som varken gillar att vara likblek eller att sola! :) Men du kanske har lätt för att bli brun och inte behöver sånt... Kul att följa Viggos utveckling och spännande med lillflickan sen!! Hoppas du får må bra framöver och slippa onda fogar och sånt.

2012-04-24 @ 22:28:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0