Dagens fundering.





Vad tycker ni, måste man det eller räcker det med en glassbuffé och övrigt fikabröd?

Min erfarenhet är att det alltid blir tårta över och ärligt talat är jag inte förtjust i tårta, är dessutom less på att bjuda på det. Funderar på att skippa tårtan men det känns som att folk förväntar sig att det ska vara tårta på ett kalas?

Just när det gäller Viggos kalas blir det lättare ju äldre han blir, när han själv kan önska vad han vill ha på sitt kalas. Vill han ha en chokladtårta och dinosaurie tema, ja då ska han få det. Men just nu har han ingen önskan så varför inte göra det lätt för sig medan man kan?


Kommentarer
Postat av: Nanna

Behövs inte alls tårta. Vi har kört mer med glass de senaste åren, barnen gillar det mer. Är väl mest äldre som gillar tårta, knappt vår generation =)

Dock är jag barnsligt förtjust i tårta! =)

Men tror Viggo gillar glass mer!



Hoppas vi är friska på söndag, är lite småkrassliga nu =/ Kramar

2012-01-13 @ 18:07:58
URL: http://familjenhanson.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Det bästa med att bjuda in till kalas är att man får välja precis själv! Gillar ni inte tårta, strunt i det! Funkar ju lika bra med glass och sådana saker! Jag skulle inte bli besviken om jag kom till ett kalas och det inte fanns tårta. Det är ju födelsedagsbarnet man kommer för och inte tårtan! ;)

2012-01-13 @ 18:23:54
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Elin- mamma till Albin

Man behöver inte alls ha tårta! Ett ljus i en big pack låda blir nog V lika glad av:)

Tänk att han blir ett år snart! Sjukt ju! Förr, innan man hade barn, tyckte man att barn som fyllt ett var stora men nu tycker man inte alls det. De är ju fortfarande små pluttar ju:)



Hoppas söndagen blir mysig!:) Kraam

2012-01-13 @ 19:32:07
URL: http://doncellita.blogg.se/
Postat av: frida

Tycker man kan välja de själv :) Hade jag fått välja hade jag hellre velat ha glass hihi.. är inte så förtjust i tårta ;P

Men har beställt en via en tjej här i borås iaf för en billig peng, så Noel kommer få en babblar tårta :P

Men sen kommer ja även göra en blåbärs paj tror jag, då jag hellre äter de isf ;p

2012-01-13 @ 23:05:37
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Malin

Marängsviss , så mkt godare än tårta!

2012-01-14 @ 06:59:48
Postat av: T

Klart man ska bjud på tårta!!

2012-01-14 @ 09:33:20
Postat av: Emma - Mamma till Viggo och Melker.

Ha pajbuffe, blåbärspaj, hallonpaj, äppelpaj (inte så stora om ni inte är så många)... Om inte annat massa färgglada cupcakes... Eller en glassbuffé :) Finns ju fler alternativ än tårta...



Kanske Viggo ska få en minitårta med ljus på iaf? :)

2012-01-14 @ 10:40:41
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0