Magsjuk?

Okej, härmed varnas känsliga läsare. Det blir en hel del äckligt snack nu.

Viggo har varit så dålig i magen idag, 9 blöjor med vattnig diarré. Dessutom har han 40 graders feber. Jag har hela dagen trott att det är tänder på gång men nu är jag inte lika säker.

Vid läggdags somnade han utan problem men vaknade redan efter fem minuter och kräkte ner hela sig själv och sängen. Det vart ett bad för lillen och jag fick bädda rent i sängen. Han kräktes ytterligare en gång innan han till slut, helt utmattad, somnade om.

Vi får väl se hur resten av kvällen och natten blir. Hoppas för tusan att det inte är magsjukan!


Kommentarer
Postat av: frida

Åh stackarn då.. hoppas han mår bättre imon!



Om vi ska prata bajs kan jag säga att blöjorna har inte varit roliga här heller.. riktigt vattnig diarré har vi haft i flera dagar nu.. men här är de nog tänderna som spökar faktiskt!

Men fyyya va äckligt de är å luktar apa!! Inte så kul å börja morgonen så varje dag kankse.. idag va nog värst.. va mer bajs än blöja, å även på pyjamasen..urk!!!

2012-01-13 @ 23:07:51
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo och Melker.

Men usch, lillstackarn då :( Precis innan 1 års kalas och allt... Hoppas han mår bättre nu?



Krya-på-kramen <3

2012-01-14 @ 10:47:21
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Tora & Viggo

åh fy vad hemskt!

Viggo hade ju magsjuka på julafton, då spydde han o sedan var han dålig i magen i flera dagar efteråt.



Mitt bästa tips till dig är vad sjukvårdsupplysningen sa:

När de små är dåliga i magen ska de inte få vanlig välling, det är för jobbigt för magen och då kommer diarrén att fortsätta. Byt till majsvälling, det funkade super för oss.

Ingen frukt och gärna mycket morötter - det är lite stoppande.

Hoppas att det kanske kan hjälpa er lite. Magsjuka är hemskt!



Kram

2012-01-14 @ 13:04:59
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Sv: Haha, ja jag känner mig lite taskigt för jag vet själv hur nyfiken jag hade blivit. Längtar tills jag får berätta! :)



Stackars Viggo :( Hoppas att han mår bättre idag. Hur fortsatte natten?

2012-01-14 @ 17:33:45
URL: http://ettplussett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0