Flytta utomlands?

Sen några dagar tillbaka har jag intensivt funderat på varför vi överhuvudtaget bor kvar i Sverige? Både jag och Viktor är eniga om att vi är födda i fel land och fantiserar ofta om ett liv utomlands. Kanske inte för resten av livet men i alla fall en period när barnen är små. Varför inte testa när vi har möjligheten?

Vi träffar väldigt sällan våra familjer och vissa av våra nära familjemedlemmar har ett jävligt svalt intresse för oss, vilket också retar mig enormt. Jag känner mig inte riktigt rotad och hemma i Uppsala men längtar verkligen inte tillbaka till Sandviken trakterna! Känner mig lite vilsen i mellan åt och undrar vad som krävs för att man ska känna sig som hemma?





"Wherever i lay my hat that's my home"?

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

oh jag skulle aldrig våga flytta utomlands... jag är väl för hemmakär och trivs så bra här.

Men det skulle vara jäkligt skönt att bara åka bort ett tag!

2012-03-29 @ 21:19:12
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Malin Olsson

känner mig oxå vilsen. Känner mig inte alls hemma i Gävle å skulle inte göra det i storvik heller. Har även som du beskriver det ett riktigt svalt intresse från vissa som egentligen borde vara intresserad:( men men deras förlust:( mitt största problem är att hitta hem.

2012-03-29 @ 21:31:32
Postat av: Mia & Lexie

Känner igen mig även här... vi har länge pratat om att bo utomlands! Inte för evigt.. men för ett tag.



Fy fan va skön det skulle vara att bara få fly vardagen å ha det lite gött i värmen där tiden inte har någon betydelse! :)



Kram

2012-03-29 @ 22:03:52
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Kör på säger jag! Känner ni för det så ska ni ju absolut satsa på det nu när det är lite lättare, när barnen inte går i skola liksom...



Jag och Oskar pratade faktiskt om att flytta till Australien och bo där i något år. De sökte maskinförare, men så njae. Jag vill ju gå klart min utbildning och sen börja jobba med det här i Sverige. Så jag är väl lite för fäst vid Sverige, trivs himla bra här. :)

2012-03-30 @ 00:12:27
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0