Inte som planerat.




Den här dagen har inte alls blivit som jag planerat. Till att börja med så sov Viggo bara 30 minuter i förmiddags och har sen dess varit lite slö och kinkig. Eftersom att Viggo fortfarande var mätt på mellanmålet han åt innan han somnade så passade vi på att åka till Plantagen en snabbis innan det var dags att äta lunch.

Jag hade ju tänkt köpa pensér men jag vägrar betala 50 spänn för några minimalt fjuttiga och halvdöda pensér. Kom alltså hem besviken utan blommor. Är fortfarande sur över att det inte står några blommor på varken trappen eller uteplatsen.

Viggo fick förresten prova att gå utomhus för första gången idag och han tyckte att det var jätte roligt! Dock så fick han bara gå en liten runda från parkeringen och hem, jag var vrålhungrig och hade ingen ork kvar. Ungen blev såklart hysterisk över att behöva gå in men efter att ha mutat honom med några vindruvor, det godaste som finns tycker Viggo, var friden tillbaka.

Efter lunchen klädde vi på oss igen och gick ut. Jag tänkte att Viggo skulle få promenera lite mer och jag sopa bort allt grus från uteplatsen. Jag hade med mig såpbubblor (Viggo älskar det) och kameran i hopp om att roa ungen och dessutom få några fina kort. Som jag skrev tidigare - ingenting har blivit som planerat idag. Viggo vägrade gå, han skulle krypa i leran och när han inte fick det vart det grin. Såpbubblorna sket han fullständigt i! Efter en fight på en kvart somnade han till slut i vagnen och jag kunde sopa bort gruset i lugn och ro. Wow, men då blev en grej i alla fall som planerat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin jacka å mössa. vart har du köp de?

2012-03-12 @ 15:17:41
Postat av: Caroline svarar

Både skaljackan och mössan är från Polarn O Pyret. Mössan köpte jag förra vårsäsongen men jackan är från årets nya vårkollektion.

2012-03-12 @ 16:27:22
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi kan inte låta bli att småle och känna igen mig i vad du skriver.. Typiskt när man planerat och vill känna lite vårkänslor.. De små liven styr våra liv, inte sant? ;)

2012-03-12 @ 17:26:31
URL: http://Buslinda.blogspot.com
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh ibland blir det inte alls som man vill! Hoppas han sover och så som han ska imorn :) Och att du hittar fina blommor snart =) Kram

2012-03-12 @ 22:10:40
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Lilla killen då, inte lätt att vara liten :)



Sv: Ja, Malin och jag pratade igår om att Vera och Melker påminner lite om varandra.. fasktiskt :)

2012-03-13 @ 08:10:10
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0