Påsar under ögonen.

Gårdagens energi är idag som bortblåst. Usch va trött jag är, jag har till och med påsar under ögonen! Vi måste få bukt på Viggos ovana att vakna en eller oftast två gånger per natt. Störd nattsömn under en längre tid bryter sakta men säkert ner mig - konstant trött och lättirriterad.

Och apropå irriterad... Viggo hade nyss ner min fina fönsterlampa i golvet. Lampfoten är av glas, kanske inte det mest praktiska men ack så fin den var. Jag vet att det inte är hans fel (han gjorde det säkerligen inte med flit och han är inte medveten om vad han gör, nyfiken i en strut), jag blir inte arg på honom men lite irriterande är det ju. Det är väl bara att vänja sig, fler saker lär väl ska gå sönder de kommande åren. Typiskt att saker man verkligen tycker om och dessutom lagt ut en slant på ryker. Men tur i oturen att han inte gjorde sig illa. Jag har en likadan lampa i köksfönstret och funderar på att flytta den innan den går samma öde till mötes.



Idag ska vi bara vara hemma. Orken och tålamodet är inte riktigt med mig idag. Jag har dessutom tvätt att ta reda på och lite annat små pyssel att fixa med. Känner mig inge pigg, det känns som att det är en förkyldning på gång. I natt sov Viggo oroligt och han lät så snorig och kändes varm. Imorse var han som vanligt igen men inte heller han verkar vara riktigt pigg, jag tror det är tänder på gång. Han är en liten gnällspik som i skrivande stund rycker mig i tröjärmen och gråter. Dags att slita sig från datorn och istället försöka roa honom. Solong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0