Dance to the heartbeat.


Dagen idag började med att jag fick väcka Viggo klockan halv tio. Inte förens klockan var närmare tio vaknade han till liv. Efter att ha ätit frukost och tagit en dusch fick Viggo följa med mig till barnmorskan. Där fick han hjälpa till att mäta mitt blodtryck och tittade nyfiket på när barnmorskan mätta min mage. När han hörde hjärtljudet (som idag låg på 155) började han att dansa. Åå mitt hjärta gjorde dubbelslag av lycka och både jag och barnmorskan fick oss ett gott skratt!

Efter det besöket tog vi en promenad. Viggo plockade "blommor" och smågrus, samlade pinnar och upptäckte även att myrorna är festliga typer. Han älskar verkligen att få vara ute och spatsera omkring som han själv vill. Dessvärre kom det en störtskur mitt under promenad så istället begav vi oss till Ica där Viggo fyndade en barnbok om grävmaskiner. Han fick även välja frukt - valet stod mellan vattenmelon och jordgubbar, de sistnämnda fick utan tvekan följa med hem och han har redan mumsat i sig nästan en halvliter gubbar!

Kommentarer
Postat av: Elin - Mamma till My född - 11

Hihi, bra beat kanske o dansa till! :) Sötnosen!

2012-05-31 @ 19:16:36
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Men guud så sött <3

2012-06-01 @ 14:26:09
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0