Hemma dag.

Idag stannar vi hemma, i radhuset. Det som ska göras i huset är sånt som inte funkar så bra att utföra med en livlig och nyfiken liten grabb i hasorna. Men det är nog bra att vi stannar hemma idag så jag får lite gjort här hemma också. Är mitt upp i städning just nu och har en hyfsat stor hög med nytvättat som ska tas reda på. Dessutom är det nog roligt för Viggo att få vara hemma bland sina saker i alla fall en dag den här veckan.

Känslomässigt är det drygt idag. Känner mig hel deppig rakt igenom och tampas med dåligt samvete och ångest över allt och ingenting. Känner till exempel att jag kanske inte förtjänar Viggo? Känner oro över att jag kanske inte ger honom allt det han behöver. Känner han sig trygg med mig? Leker jag tillräckligt mycket med honom och är lekarna rätt anpassade för honom? Lär han sig någonting från mig, påverkar jag hans utveckling till det bättre? Tittar han för mycket på tv och är vi utomhus för sällan? Begränsar eller hämmar jag hans utveckling? Får jag honom att "må dåligt" på något vis? Är det fel av oss föräldrar att åka till Kina utan honom?

Ja alla dessa tankar... Någon som känner igen sig?



Mina finaste två V:n, jag älskar er så mycket!

Kommentarer
Postat av: frida

Skönt å veta att man inte är ensam!! För oj va många av dina tankar som stämmer in på mej oxå!!

Jobbigt me såna tankar.. men i slut ändan så kan nog inte våra pojkar få bättre mammor än oss iaf :)

2012-05-09 @ 12:30:27
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Tack! :D Längtar tills jag kan gå ut med det i den vanliga bloggen också :)



Jobbigt med de där tankarna :/ Jag känner tyvärr inte igen mig i dem, men jag tror däremot att det är vanligt att man funderar kring om man är tillräcklig eller inte, men försök släppa alla tankar kring att alltid "duga" för det tror jag är omöjligt. Att han inte ska vara med er på er resa lär inte påverka honom något nämnbart såvida han är med människor han är van vid och känner förtroende för. Du verkar vara en toppenmamma så jag tror inte ni hämmar hans utveckling, han är ju en riktig charmör och verkar vara en så duktig och fin kille :)

2012-05-09 @ 13:43:20
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Vad är det ni ska göra med huset? Ska ni sälja det? Kram

2012-05-09 @ 19:36:41
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Mia & Lexie

Kan säga dig att du inte är ensam med dessa tankar. Vissa dagar är värre än andra helt enkelt! :) Men vet du vad. Du är den bästa mamman för just Viggo...du gör allt för honom och han HAR det bra. Jag lovar! <3



Kram på dig!

2012-05-09 @ 20:26:46
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0