Oseriösa jäklar.

En sak som irriterar mig enormt mycket är oseriösa köpare, det är så jäkla ledsamt. Jag har lagt ut en del prylar på annons, bland annat Viggos spjälsäng, liggdelen till Baby Jogger vagnen, skinnjackor i nyskick, ett par oanvända Converse osv.

Jag är en seriös säljare som lägger ner på tok för mycket tid på hela proceduren. Anonnserna är välformulerade och har fina tydliga bilder, jag håller god kontakt med spekulanter/köpare, tar reda på fraktmöjligheter samt kostnader, fotar extra bilder och mms:ar dem. Ja ni fattar, det tar mycket tid och engagemang.

När man tror att affären är klar så drar sig köparen ur. Det har hänt vid fyra tillfällen den senaste veckan. Varför kan inte jag som seriös säljare få seriösa köpare?! Allt detta slit för några hundringar (som i slutändan kan bli tusingar) känns helt ovärt och jag har god lust att slänga alla saker istället.

Igår kväll rensade jag min garderob och det blev tre sopsäckar med kläder som jag inte längre vill eller kan ha. Första tanken var att försöka sälja en stor del av det, det mesta är i nyskick. Men hell no! Jag skänker det hellre till bättre behövande och hoppas att kläderna verkligen hamnar hos någon som verkligen behöver dem. De personer som får tag i dessa tre sopsäckar kan känna sig lyckligt lottade med tanke på innehållet - nya klädesplagg med prislapparna kvar och en hel del märkeskläder i bra skick...



Going nuts på alla nötter!

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Oh kan du inte skapa bloppis? ;) KRAM

2012-05-07 @ 09:48:10
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

gaaaah! Jag vet precis hur det är! Sjukt irriterande.

Håller med Hanna, kör en liten bloppis på de bästa plaggenn. :)

2012-05-07 @ 12:42:10
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Åh jag vet hur det är, jag är också en sån som lägger ner för mycket tid på sånt där.. Kör på en bloppis! :)

2012-05-07 @ 13:16:40
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Viola

Jag vet!!! Så JOBBIGT! Speciellt om man lägger ut på face. Det känns som att alla är oseriösa köpare där.. haha

2012-05-08 @ 09:37:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0