Vecka 26?

Idag har jag varit hos barnmorskan för en rutinkontroll. Jag har gått upp ganska precis 10 kilo sedan inskrivningen. Känner lite panik över det och hoppas att det ska stanna av nu, det är ju trots allt "några" veckor kvar.

SF måttet ligger på 22 cm och hjärtljudet var 154. När jag väntade Viggo låg jag mellan medel och övre kurvan på SF måttet i denna vecka och med lillasyster ligger jag nästan precis på nedre kurvan. Jag var alltså större med Viggo men jag vill minnas att det var tvärtom? Jag ska göra en tillväxtkontroll i vecka 31 för säkerhets skull men jag känner mig inte orolig inför det.

Förresten så ska jag erkänna någonting pinsamt. Jag har aktiverat If´s gravidapp på Facebook sen några veckor tillbaka. Var påväg att ta bort den för den räknade fel, trodde jag ja! Idag dubbelkollade jag med barnmorskan vilken vecka jag är i (var helt säker på att jag igår gick in i vecka 25) men det visade sig att If´s uträknare stämmer och jag har haft fel! Jag har två andra appar på mobilen som båda säger att jag igår klev in i vecka 25.

Men så är inte fallet, såklart att jag lyssnar till det barnmorskan säger. En vecka framåt alltså, idag kliver jag in i vecka 26!

Bild och text lånad från Babycenter.
Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0