En hälsning från magen!

Idag är dagen vi längtat efter hela sommaren. Klockan 08.00.
Fyllda med förväntan, glädje, nervositet och en gnutta rädsla. Äntligen har vi varit på ultraljud! Jag har ju varit på två UL tidigare i graviditeten men det här var Viktors första.

Pyret var inte på humör för att visa upp sig för mamma och pappa, h*n låg som en boll med pannan vilandes på knäna. Vi fick i alla fall se att pyret har ett tickande hjärta, en magsäck och en urinblåsa, hjärnan såg normal ut och den har två armar och två ben. På ena handen har den fem fingrar, det visade h*n tydligt för oss. Enligt barnmorskan var det mycket ovanligt att bebisarna gjorde så. Kanske vinkade den till oss? ♥

Jag försökte få bebisen att lägga sig i en annan ställning genom att hoppa och snärta med höfterna men det hjälpte inte. Efter semestern ska jag på ett nytt UL och då hoppas jag på att få se mer av bebisen.

Vi har även fått ett nytt bf datum, vart fram flyttade en dag bara. Nya datumet är alltså 22/1 och numera kliver jag in i nya veckor på lördagar, imorgon vecka 18. Dagarna innan ultraljudet ska jag ha ett snack med pyret, h*n får inte gömma sig en gång till. Mamma och pappa vill ju se dig.



UL bild från vecka 6.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0