Att lyckas bli gravid är inte en självklarhet för alla!

Att få barn, att lyckas bli gravid och dessutom få behålla det lilla liv som sakta gror är ingenting jag tar för givet. Efter att äntligen ha lyckats men istället får flera missfall och ett utomkvedshavandeskap så vet jag hur svårt och kämpigt det kan vara. Som tur är så lyckades vi hela vägen till sist men vägen dit har varit jobbig.

Att vi orkade fortsätta att kämpa efter varje misslyckande, att vi aldrig gav upp hoppet och att vi stöttade varandra är för mig ett tecken på att vi hör ihop och att vi verkligen vill ha barn tillsammans. Tillsammans är vi oslagbara och jag ser fram emot en framtid med mina två V:n.

Jag är så oerhört tacksam över att vi äntligen har fått turen att ha dig här hos oss, världens vackraste älskade Viggo! Behöver jag ens nämna att han är efterlängtad? En av mina drömmar är att en dag kunna ge honom ett syskon.


Kommentarer
Postat av: Elin

Så fint att jag får rysningar!

2011-03-10 @ 19:08:02
Postat av: Tess

Det är så jäkla sant..jag ser på Junie som ett stort mirakel, min chans att få barn var 1/5 enligt läkare så hon är verkligen ett mirakel! Det är din Viggo också, jag tror att ödet sätter in och gör så att det är meningen att saker och ting skall gå en viss väg även om vi blir sårade, rädda och arga under tiden. Kram till er!

2011-03-11 @ 10:16:27
URL: http://kakaombord.blogspot.com
Postat av: Tess

Vet du..vi försökte egentligen inte för jag har aldrig haft barnlängtan, nu när hon är här bannar jag givetvis mig själv, så jag ville inte prova och sen bli än mer bestört för att det inte ville sig. Blev ordentligt ledsen när jag fick beskedet om att jag kunde vara ofruktsam.. så vi bara tog det lugnt och lät en vecka vara lite prov så fick det ta sig om det var meningen och det var det tydligen! :)



Haha..ja, men hon är väldigt skraj för kameran i övrigt! Vi får väl se vad det blir av henne!

Viggo verkar iaf nyfiken på kameran, sötnosen! Junie får så stora ögon så det ser ut som om de ska ramla ur henne ;P

Ha en trevlig helg ni med! Kram!



2011-03-11 @ 11:12:42
URL: http://kakaombord.blogspot.com
Postat av: Emma Viklund

Så fint skrivet!! :´) Vet hur det är även jag. Vi körde oskyddat i 3 år, innan vi plussade med Viggo i magen... I början trodde vi att vi skulle bli gravida direkt, så när mensen kom varje månad och minus efter minus på stickor kom, blev man oerhört besviken... Vet inte hur många ggr jag var "skengravid"? Vi ville så gärna... Men sen kände vi "vi tar det som det kommer" och sen när vi tänkte på det som minst, så kom det efterlängtade plusset, vilken lycka :´)



Denna gång hände det direkt, när vi trodde vi inte ens var i närheten av ÄL ;)



Så olika det kan vara! Hoppas ni plussar direkt nästa gång då ni bestämmer er för att ni vill ha en till :) <3

2011-03-15 @ 12:39:14
URL: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0