Vi lever i en sjuk värld

Igår när jag kom hem fick jag veta att våran mack blivit utsatt för överfall/hot.
Givetvis önskar jag att det aldrig hade inträffat, ingen av oss i personalen ska behöva råka ut för det hemska som hände. Missförstå mej rätt men när det drabbar någon man bryr sej lite extra om blir det mer påtagligt. Det var min bästa vän som vart utsatt för överfallet/hotet och tanken på det hon vart utsatt för får mej att må dåligt.
Jag kan inte ens föreställa mej hur hon mår eller känner. 
Jag förstår mej inte på vårat samhälle? Jag är så jävla arg och uppretad på hur samhället fungerar och framförallt straffen som tilldelas i Sverige. Det är värre att lura staten på pengar än att utsätta en annan människas liv för fara eller annat obehag.
Lura staten och du får ett längre straff än om du tex våldtar ett barn.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5404086.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0