Hej på er!

100media_imag008 (MMS)

Hej på er! Efter några dagars blogg uppehåll kommer här en uppdatering via mobilen. I söndags eftermiddag fick jag med il fart åka in på förlossningen efter en kraftig blödning och täta sammandragningar. Blödningen kom som en blixt från klar himmel, ingen förvarning alls. Det var som att kasta en vattenballong i backen. Jag har aldrig varit så rädd som jag var då! Många tankar for omkring i skallen - lever han, ska han födas nu, varför blöder det så mycket? Efter undersökningar och ctg kurvor kunde vi andas ut för stunden, bebisen mådde jätte bra men ingen visste varför jag blödde. Det kunde eventuellt vara så att förlossningsarbetet startat... Vid minsta lilla blödning eller om bebisen mådde dåligt skulle jag i vilket fall som helst bli igång satt. Jag har alltså varit inlagd sen i söndags, blödningen har avtagit och sammandragningar har lugnat ner sig. Kurvan som togs imorse (se bild) såg jätte bra ut. Nu väntar jag på att få träffa en läkare och förhoppningsvis får jag åka hem idag. I väntan på doktorn ska jag vanka fram och tillbaka i BB korridoren för att se om det börjar blöda igen. Det är så många små bebisar här, det är nästan så jag önskar att min lille kan komma ut nu men nej, han får lov att hålla sig kvar i magen några veckor till! Håll tummarna för att allt är bra och att jag får åka hem idag!


Kommentarer
Postat av: ♥ Elin - gravid v.34 ♥

Oj då gumman!! Vilken pärs! Jag skulle med ha varit livrädd! Hoppas allt ser bra ut idag och att du får komma hem!

2010-12-07 @ 11:20:50
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: ♥ Elin - gravid v.34 ♥

Nä det hoppas inte jag heller, men då kan man ju tänka att det inte är så lång tid kvar. Nu mår bra jag =)



Men hur mår du? Har du fått komma hem?



Kram kram

2010-12-07 @ 14:45:50
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Elin i Umeå

Men hjälp, vad läskigt!! Undrade varför du inte uppdaterade... Hoppas allt är bättre nu! Kram!

2010-12-07 @ 19:52:12
Postat av: Anna

Usch va otäckt! Tur i oturen att det inte vart något allvarligt. Ta hand om er.

2010-12-08 @ 00:01:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0