Ett litet "gravid problem"...

Det är både för och nackdelar med att vara höggravid på vintern.
Skönt att slippa vara stor och otymlig när det är varmt och klibbigt men dessto svårare är det att klä sig bra när det är kallt! Och även denna vinter verkar ju bli riktigt kall. Mitt problem just nu, som jag garanterat inte är ensam om, är jacka! Min härliga Peak parkas som garanterat håller mig varm är på tok för liten, det fattas närmare två decimeter över magen. Jag har testat alla mina jackor och den enda jag kan ha är skidjackan. Frågan är hur länge till? Fick även låna en jacka av mamma men den är förmodligen för liten inom några dagar, kan nätt och jämt stänga den nu.

Hur löser ni andra gravida detta "problem"?



Jackan som jag lånat av mamma. Mysig och fin!





Ja som ni ser så blir det lite kallt om magen med täckjackan eller parkasen...


Kommentarer
Postat av: Elin - gravid v.33

Jag köpte en jacka på herravdelning på en klädaffär =) enda som passar. men hade riktigt svårt att hitta en jacka.



2010-11-25 @ 07:40:19
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna Z

Jag har köpt en kanonbra jacka från H&M (vanliga h&m alltså, inte mama). Jag tog typ en storlek större än jag normalt har och på den är det dragsko under bysten precis, så man får plats med rätt mkt mage i den. Nu (slutet på v 37) börjar den bli liiite tajt men den funkar ff och gör förhoppningsvis ett par veckor till. Kolla in Dagens outfit-kategorin på min blogg så har du bilder på den där (finns i mörkgrått också).

2010-11-25 @ 15:37:08
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0