Idag har jag konstaterat följande...

... att snöskottningen är Viktors ansvar denna vinter!
Förra vintern va det oftast jag som skottade, inte mig emot då jag tycker att det är rogivande.
Men i år går det inte, jag testade nyss och upptäckte ganska så omgående att
1. det är för tungt och jag blir anfådd, får mer eller mindre andnöd.
2. fogarna gör ooont!
3. magen är en aning i vägen.

Så tyvärr älskling... du får önska att det blir lite snö den här vintern.

Envis som man är så bet jag ihop och skottade hela gården. När jag äntligen vart klar så va det lika mycket snö igen där jag en gång började skotta. Det kräksnöar! Fortsätter det såhär så lär jag ju bli insnöad. Nu ska jag tända ljus, dricka julmust och samla energi till att orka hänga en maskin tvätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0