Sjuk hund, oväntade utgifter...

Elsa har i lite drygt två veckor haft torrhosta. Första veckan var det inget jag reagerade på, det var så sällan. Men sista veckan har hon hostat ofta och varit jätte slö och trött. Jag misstänkte kennelhostan. För säkerhets skull så gjorde vi ett besök hos veterinären idag och det visade sig att Elsa har en övre luftrörsinfektion och feber. Hon fick en antibiotika spruta och antibiotika tabletter för 10 dagar framåt. Har man riktig otur kan infektionen tydligen sprida sig och sätta sig på hjärtklaffarna. Tur i oturen att vi upptäckte det i tid!

Bjuder på två bilder från idag på mina älsklingar. Sådan husse sådan hund:




Kommentarer
Postat av: Emelie olsson

usch vad tråkigt,tur ni åkte in med henne iaf.

det är så himla tråkigt när hundarna blir sjuk,man känner sig så hjälplös. hoppas elsa blir bättre snart

kram

2010-11-01 @ 20:19:24
URL: http://lillaemmpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0