Spottad på.

God kväll!

Vilken konstig dag jag har haft idag. Jag har inte alls varit på humör för att göra någonting annat än att vara hemma och inomhus. Orken har varit som bortblåst! Men nu när det börjar bli läggdags så kom orken och suget efter att pyssla.

Det enda jag gjort idag, förutom att slappat, är att myst och lekt med Viggo och lagat mat. Till oss vuxna blev det hemmagjorda köttbullar och hemmagjord potatismos. Viggo fick testa hemmagjord köttfärs med spagetti idag och det var väl ingen större hit tyvärr (jag och Viktor tyckte att den var god). Smaken var det nog inget fel på, felet var bitarna med spagetti. Han fick i sig några skedar men rynkade på näsan och rullade med tungan, ovant med lite större bitar. Vid femte skeden så spottade han ut det, rakt i ansiktet på mig! Tacksamt liksom...

Jag gjorde en laddning på 150 gram köttfärs så det vart ju några portioner till övers. Dom ligger nu i frysen och väntar på att lillen ska gilla mat med lite större bitar i, alternativt att jag mixar ner pastan till ännu mindre bitar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0