Barnböcker.

Redan när Viggo låg i magen så köpte jag hans första bok. Det vart givetvis "Viggos bok" jag köpte.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så gillar Viggo när jag läser för honom. Jag har samlat på mig en del barnböcker, både vanliga textböcker med bilder och pekböcker. Det finns så många böcker jag vill köpa till honom men jag avvaktar tills han blir större för att se om intresset finns hos honom. Vi har som sagt en hel del böcker att starta med. När jag och mina syskon va små så hade vi jätte mycket böcker! Synd att dessa inte finns kvar, undrar vart de tog vägen? Jag hade mina favoriter och vill gärna läsa dem för Viggo.

Jag har en idé om att göra ett litet bibliotek till honom. Det ska vara i höjd så att han själv når böckerna och kan plocka med dem. Så snart stor V har tid så ska jag be honom att fixa min idé.

Har ni några tips på bra och fina barnböcker till småttingar?


Kommentarer
Postat av: Carolina - Olina

Lilla Loffan och Tjocka Poffan, Visor av Alice Tegnér, Sagan om den lilla lilla gumman, Icke picke pö - rim och ramsor för barn, Barbapappa.



Sen när han blir liite äldre så kanske de här är några tips; Snickar Andersson och Jultomten, Albin och de busiga tomtenissarna, Hjalte och pegasusen, Tummelisa, Farmor farfar och Snuff, Pellepennan och Suddegumman, Tant Grön Tant Brun Tant Gredelin, Tomtebobarnen, Lillasyster kanin



Åh, jag skulle kunna rabbla upp minst femton till men jag har de hos pappa, jag kanske återkommer efter helgen :D

2011-05-02 @ 19:01:18
URL: http://olina.blogg.se/
Postat av: frida

Jag har oxå samlat på mej böcker till Noel.. så hoppas han blir intresserad av dom sen å vill att man läser för honom :D

För ett tag sen gick vi med i bok klubben Lilla svalan.. kanon då man själv väljer när man vill ha hem böcker och inget man behöver få varje månad eller hålla på att avbeställa å greja :)

2011-05-04 @ 23:21:51
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0