Byta barnvagn?

Dagen har hitintills varit stillsam. Jag funderar på om dagen ska förbli så eller om jag och Viggo ska bege oss till Babyproffsen? Vi funderar nämligen på att byta barnvagn och nu är jag sugen på att testköra några vagnar. Jag har redan en favorit men jag har aldrig kört en sådan vagn. Det kan ju bli som så att jag inte alls gillar den när jag väl får känna och klämma på den.

Anledningen till att vi funderar på att byta vagn är för att Viggo inte längre verkar gilla sin vagn, Baby Jogger Elite. Både jag och Viktor är jätte nöjda med vagnen på alla de vis men det är ju såklart Viggo som ska trivas bäst! Vi tror att Viggo inte gillar att åka framåtvänd. Han är ju en kille som vill ha fullständig uppmärksamhet och ständigt söker kontakt. När han åker kundvagn så går det jätte bra men vagnen ratar han totalt! Det går bra att sova i vagnen på promenader men inte mer än så. Men vem vet, om några månader kanske han föredrar att åka framåtvänd?

Det känns svårt att hitta en annan vagn som uppfyller alla de krav vi har. Vi är ju som sagt väldigt nöjda med Baby Jogger och kan inte tänka oss att byta till en "pansarvagn" (det är så jag kallar Emmaljunga, Brio m.fl.). Det finns ett märke som förmodligen uppfyller våra krav, Bugaboo. Synd bara att vagnarna och dess tillbehör är så dyra! Men är vi nöjda med vagnen så är det väl värt pengarna...



Vagnen var länge Viggos favorit - han vägrade sova någon annanstans än i vagnen. Men ju äldre han blivit desto mindre gillar han vagnen. (Viggo ligger felvänd i vagnen och det gillas! Nej, vi går inte omkring så utomhus, av säkerhetsskäl)

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Skulle vilja vilja ha en bugaboo som singelvagn, dom vagnarna är ju helt underbara! :)

2011-10-31 @ 14:56:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Bugaboo har jag bara hört en massa bra om och de är ju fina också! Jag tycker även att Teutonia-vagnarna är fina! :D Hoppas ni hittar någon bra iaf ;)

2011-10-31 @ 18:39:01
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-10-31 @ 20:20:48
Postat av: Caroline

Han är ju underbart söt din son! Jag har en bugaboo cameleon och en Bee och är väldigt nöjd med dem. Vi har provat andra vagns odelbar och märken men buggorna är bäst. Dock skulle jag aldrig betala nypriset som är nu för att bara ha den som sittvagn. Då skulle jag köpa en fin begagnad istället, där kan man fynda. :)



Kram

2011-11-02 @ 07:12:26
URL: http://Uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0