Myskillen.

Idag har vi varit på öppna förskolan en stund. Tanken var att åka dit i förmiddags och vara med barn från 10 månader upp till 5 år. Men det vart bara en tanke, sångstunden krockar med Viggos sovtider. Istället åkte vi till babygruppen efter lunch. Under hela sångstunden satt Viggo lugn och tyst i mitt knä och tittade på de andra bebisarna. Vanligtvis så röjer han runt och gråter av tristess (att ligga stilla på rygg när morsan sjunger lugna sånger suger, hälsar Viggo). Börjar Viggo bli en myskille måntro?

Efter sångstunden for vi hemåt. Väl hemma igen så va Viggo så jäklarns övertrött! Han kunde inte ens dricka sin välling ordentligt utan drog i sig den i fel strupe och svalde massor av luft... vilket gjorde att han fick ett sjuhelsikes magknip! Stackarn gallskrek och kämpade i 20 minuter innan han tillslut fick till en ordentlig karlar rap (det har han ärvt av mig, haha).

Nu vart jag påmind om hur det va när Viggo va riktigt liten. Han hade ju en lindrigare form av kolik - magknip och skrik mest hela tiden de tre första månaderna. Jag kommer ihåg att jag då tyckte att det va jätte jobbigt, några månader senare förstod jag inte alls hur jag kunde känna så som jag tidigare gjort. Men idag vart jag som sagt påmind och förstår faktiskt varför jag tyckte att det va jobbigt!


Liten skit som alltid hade ont i magen.


Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Usch fy för kolik... arma barn som får det :( Kram

2011-10-20 @ 22:36:13
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: frida

Haha ja jag har oxå vart ute efter ett sånt hus men oxå bara hittat massa dyra..

Haha ja inte långt ifrån, 40 kosta de haha ;)

Funderar på att gå å köpa de lite större nån dag oxå, låg nog på runt 100 lappen om ens de.. tycker de passar in sen när man ska fixa de lite juligt här hemma oxå :)



Men å vilken liten goding de ligger där hihi, ibland när ja kommer igenom alla mappar me kort så blir ja lika förvånad varje gång när ja kommer till typ 1 månads mappen, jisses har han vart så liten :P

Ännu mer förvånad blir ja när ja kollar gravid/ul bilder, har han verkligen legat där inne?? haha



2011-10-21 @ 00:26:56
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Åh så liten! Och söt! :-)



Sv: Jag går till frissan och gör slingor men det du ser på bilden är nog mest min gigantiska utväxt (naturliga hårfärg)! :-)



Ha en fin fredag! Kramar!

2011-10-21 @ 07:36:38
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till My

usch, stackars liten! hoppas han somna gott sen.

2011-10-21 @ 08:37:38
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tackar för tippset! Ska absolut prova!



Tack! De e himla mysigt me en liten hund, ja som haft större hundar inna tycker att en helt ny värld har öppnats! Ja hade en kungspudelplanding senast! Pudlar e verkligen en härlig ras, riktigt energi knippe! Din e en härlig lurvas, älskar pudel pälsen!



Ha en bra dag!

2011-10-21 @ 10:11:42
URL: http://lillaruben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0