Dagens fundering.

Idag har vi träffat min fd arbetskamrat och hennes lilla Adele (som är knappt ett dygn äldre än Viggo). Vi har inte träffats en endaste gång på dessa nio månader så det var verkligen på tiden!

Vi valde att träffas på Ikea - där finns ju både skötrum och möjlighet att ge barnen mat i restaurangen, bekvämt och bra. Viggo sov knappt en halvtimme på förmiddagen (varför sover han alltid så dåligt just dom dagar vi har någonting planerat?) så jag misstänkte att det skulle bli kinkigt på eftermiddagen. Mycket riktigt, så vart det ju såklart!

Viggo grät hysteriskt när jag satte honom i bilstolen men somnade innan jag ens hunnit ut från parkeringen - skönt! När vi sen kom hem så vaknade han ju såklart när jag bar in honom från bilen. Jag hoppades att han skulle somna om med tanke på hur vidrigt trött han var men nej då... Om jag tyckte att han varit hysterisk förut så vet jag inte vad jag ska kalla det han var nu? Han grät och fäktade med armarna i tjugo minuter, ingenting jag gjorde hjälpte honom att lugna ner sig. Till sist grät han så pass att han tappade andan. Efter många om och men så lyckades han somna av utmattning.

Ska det verkligen behöva vara så här, att varenda gång vi ska hitta på någonting annat än att bara sitta hemma så ska Viggo bli kinkig, grinig, ledsen, arg, övertrött? Idag fick jag nog, det känns inte längre roligt att hitta på någonting för det blir alltid samma visa. Ska jag behöva sitta hemma ensam hela dagarna och bli deprimerad?! Vad gör jag för fel? Jag försöker ju se till att Viggo får sova så mycket han behöver, är mätt i magen, känner sig trygg och så vidare.

Allt jag gör numera gör jag på ett sätt som ska vara bäst för Viggo. Att sitta hemma med mamma hela dagarna tror jag inte är ett bra alternativ men att hitta på någonting (tex öppnis, träffa kompisar) verkar ju inte uppskattat. Vad tusan ska jag göra? Nu är jag en trött och deppig mamma med en vidrig huvudvärk. Längtar tills Viktor kommer hem så jag får lite avlastning...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men herregud. Har du ingen som kan avlasta dej ibland? För att orka va mamma måste du samla energi genom egentid!

2011-10-24 @ 17:47:00
Postat av: Tora & Viggo

Åh vad jobbigt det låter. Här har vi problem med sömnen om kvällarna/nätterna istället.

Hade önskat att jag kunde ge dig råd, konstigt att han blir så. Du kanske ska tvinga ut honom en hel dagar nu inom en kort framtid? Börja med att bara gå och leka någonstans o sen träffa folk där ni leker eller något? hua, jag vet inte.

Ibland känns det verkligen som att de vet preciiiis när de ska vara som jobbigast för att mamman ska må som sämst.



Kramar!

2011-10-24 @ 20:40:06
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Åh vad jobbigt! Vet inte vad du ska göra faktiskt. Här har vi turen att Edvin blir som allra gladast såfort vi hittar på något och träffar folk.. Hoppas det ordnar upp sig iaf för det vore ju hemskt om ni måste sitta hemma p.g.a det :(

2011-10-25 @ 07:38:26
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Londa

Hej! Hur overkligt det än låter, så kommer han att vänja sig, ge dig fan på att det kommer att gå, låt han bli kinkig och skrikig! :) skit i vad alla andra tycker, det är lika mkt ditt Ikea varuhus som någon annans. Alla barn reagerar på nya saker.. När Majken var övertrött gick jag ett varv runt Valbo så hon somnade, sen gick jag i affärer sen när hon somnat! Visa killen att det är mami som bestämmer ;)

2011-10-25 @ 09:02:10
URL: http://Buslinda.blogspot.com
Postat av: Gülperi

Uschh va jobbigt. Emir har sina dagar då han bara vill vara hemma och kommer inte till ro ute. Igår när vi va på stan grät han jätte jätte mycket och somnade tillslut av utmattning. Och ibland vill han inte vara hemma utan ute då somnar han bättre. Det är så olika från dag till dag.



Eftersom Emir gillar att vara ute vissa dagar får vi ta och komma ut till dig och Viggo någon dag.



Och skit i alla de negativa kommentarerna. De är bara männsiskor som inte vet någonting om att vara mamma till en 9 månaders.



Hoppas vi ses snart. Krammmmmmmmmmmmm

2011-10-25 @ 11:35:22
URL: http://minbebis.com/blogg/gullan88

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0