Hemma igen.

För ett par timmar sen kom Viggo och jag hem till Uppsala igen. Det kändes faktiskt bra att komma hem (jag har ju varit så less på huset de senaste veckorna så några dagar hemifrån gjorde mig gott). Viktor har varit så duktig och städat här hemma. Tack darling! ♥

Viggos sömn har varit lite ostabil de senaste dagarna. Han somnar som vanligt vid 19 - 19.30 men istället för att som tidigare somna för natten så har han vaknat efter cirka 30 minuter och hållt igång fram tills 21 - 21.30. När han sen somnar om igen är det inga problem, då sover han fram tills dess att det är dags att kliva upp. Förut vaknade han vid 9 men senaste veckan har han vaknat prick 7.45, alla dagar. Är det här typiskt runt 8 - 9 månader? Någon som känner igen sig?

Jag känner av dessa förändringar och är trött tidigare på kvällarna. Igår la jag mig 21.30 men väcktes en timme senare av en hysteriskt ledsen och otröstlig Viggo. Efter 20 minuter lyckades han komma till ro och somnade om. 

Nu är jag vaken på övertid och det är dags att bädda ner sig i sängen. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Siri

Min Bvcsköterska pratade tidigt om 8-månadersfasen. Då blir barnet medvetet om att föräldrarna (mamman) kan försvinna samt att de börjar drömma mycket mer. Lorens vaknade natten till sön. kl 01 och grät i 45 min helt otröstligt. Han somnade tillslut om när han låg mellan oss och vi båda höll om honom.

Alla, och jag menar alla i min föräldragrupps barn sover skit just nu:( Ett av barnen har börjat amma igen efter att ha sovit hela nätter sen 4 mån - och hon vill ha mat typ 3ggr per natt!

Men, som allt annat, det är en fas!

stor kram från oss:)

2011-09-26 @ 09:05:23
URL: http://www.sirchen.blogspot.com/
Postat av: Elin - Mamma till My

Vi har inte märkt av nån fas eller period alls på My - nånsin! Hon hade ett par veckor här då hon snyftade i sömnen, men hon vakna aldrig, men det slutade hon med sedan vi lade på henne en tjockt täcke. Hon kanske frös :) Nu sover hon mellan 19-19.30 till ca 7 på morgonen utan att vakna.



Hoppas det går över snart o att han börjar sova bra igen :D

2011-09-26 @ 10:09:16
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

känner verkligen igen det där och undrar när tusan det ska ta slut...

2011-09-26 @ 21:12:56
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Elin-Albins mamma

Vad är det som händer med erat hus? Jag kikade upp mot ert hus när jag åkte förbi igår och såg att ni rivit fasaden på framsidan. Har det blitt nå tok?...



Hoppas att allt är bra med er trots den jobbiga fasen din lilleman går igenom. Hoppas vi ses på ÖF i veckan:) kraam

2011-09-26 @ 22:11:02
URL: http://Karin-Elin-Christina.blogspot.com
Postat av: Elin-Albins mamma

Nej fy vilken otur ni har!! Tröttsamt! Det var väll lite så vi kände när vi var runt på husvisningar innan vi bestämde att vi skulle bygga nytt, det är alltid nått som måste göras på ett gammalt hus... Men gamla hus har sin charm, de lever på nå sätt som inte nybyggda gör. Men får står att ni är bra lessa! Hoppas ni slipper nå flera motgångar nu.



På torsdag ska vi garanterat till ÖF, bara vi är friska så:) Funderar lite smått på att åka imorgon me för ja ska besiktiga bilen 8:20 imorgon bitti (fyy faan för att göra sig klar o åka så tidigt!). Får se vad klockan blir när vi åker från besiktningen. Har ingen lust att sitta o vänta på att de ska öppna:)

Men torsdag ses vi iaf!

2011-09-26 @ 22:45:28
URL: http://Karin-Elin-Christina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0