Första dejten.

Igår kväll var Viggo och hans pappa i lekparken en stund innan läggdags. Där träffade de våra grannar som bor mitt emot oss. Flickan, som är fyra år, blev visst väldigt förtjust i Viggo för tidigare idag kom hon, hennes lillebror och pappa förbi hemma hos oss och frågade om de inte kunde ses i lekparken ikväll igen. Tydligen har flickan pratat om Viggo hela dagen. 18.30 skulle de ses i lekparken och Viggo är alltså på sin första "dejt", hihi.

Flickan som Viggo leker med har förresten samma namn som våran hund (som numera bor hos min mamma). När jag frågade Viggo om det skulle bli roligt att leka med Elsa så sa han "vov vov". Hahaha! Inte är det lätt att skilja på hundar och människor med samma namn när man bara är 15 månader.

Jag blev så glad när de kom förbi, det är just det jag saknade med området vi bodde i förut. Här kryllar det av barn i alla åldrar och jag tror inte att Viggo kommer att ha några problem med att hitta kompisar här i området. Lekparken ligger precis utanför våran uteplats så vi har full koll på vad som händer där. Vi bor verkligen i ett bra och barnvänligt område!



Viggo är redo att gå på dejt med sin fyra åriga kompis Elsa :)

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Haha aaaw inte lätt att veta att flera kan heta samma ;) Vad roligt att de kom och frågade om Viggo ville leka :D Så kul.. han blir kanske en riktig tjejtjusare hihi ;)

Kram

2012-04-24 @ 19:54:34
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Emilie

Tack för svaret. Kan ju vara kul och veta vad det är för växt jag köpt lixom.. så experttips tar jag glatt emot :)

Hoppas allt är bra med dig, Viggo & bebis i magen! Kram

2012-04-24 @ 21:54:18
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0