1:a mars.

God morgon!
Här hemma gäspas det flitigt. Man skulle kunna tro att jag och Viggo har en tävling i flest gäspningar på fem minuter. Segern skulle nog jag plocka hem... Jag förstår inte varför Viggo ska envisas med att kliva upp halv sju på morgonen när han är så trött?

Det verkar vara nya rutiner nu sen några dagar tillbaka - sova två timmar mellan 11 - 13, skippa eftermiddagsvilan och istället bli jätte trött och gnällig vid 18, somna för natten vid 19 och vakna halv sju på morgonen. Det här känns inte riktigt okej för mig som är sjukt morgontrött men det är väl bara att gilla läget!

Dagens planer är än så länge oskrivna. Jag hade tänkt att vi skulle ta bussen in till stan och gå till ankdammen men vädret är verkligen inget att hurra för så vi skjuter på det till en soligare dag. Kanske att vi tar en runda på Gränby centrum och uträttar några ärenden? Nåja, det visar sig vad det blir av dagen. Solong!




Imorse släppte det ytterligare lite grann för Viggo - han dricker nu själv ur mugg med sugrör! Tidigare har han bara druckit själv ur en pipmugg, om den är fylld ända upp till kanten. Att dricka själv ur flaska vägrar han, han verkar inte förstå att han måste luta tillbaka huvudet, eller så orkar han helt enkelt inte. Han är lite bekväm av sig våran son, haha! 

Folk säger att vi skämt bort Viggo och att det är därför han inte dricker själv men tro mig, så är det inte. Flera gånger om dagen får han försöka själv och så har det alltid varit - han blir arg, ledsen och frustrerad men får ändå fortsätta att försöka.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Sötnosen då! Här har vi haft strålande väder i flera dagar, underbart! :-)

2012-03-01 @ 10:22:53
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Exakt de tiderna är det som gäller här hemma nuförtiden också. Men jag tycker de fungerar bra :)

2012-03-01 @ 12:53:12
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Mysigt att kolla på aknorna :) Hoppas ni får fint väder idag. Här är det 7-8 + lite molnligt och blåser lite..

Jobbigt det låter med rutinerna.. har du provat att ge honom en flaska välling när han vaknar så tidigt? Han somnar kanske om? Vi brukar alltid lägga Alexander kl.19 (han äter runt 18 tiden)... och sen när vi lägger oss ca.23 så får han vällingen. Så somnar han om gått och sover till 7.30-8.00 Kram

2012-03-01 @ 12:54:51
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: frida

Vi hade oxå tänkt mata ankor idag, men vi har inte heller någon sol idag så vi väntar oxå :p hehe



Jag tror inte de har me å skämma bort utan att barnet själv måste hitta ett intresse för de. Noel lärde sej inte dricka själv me mugg åså heller förrän strax innan han blev 1 år, innan de fatta inte heller han att man skulle vinkla muggen för att de skulle komma något hehe :)



2012-03-01 @ 14:25:06
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: C

Exakt de tiderna härhemma ockås med min idag 18-månaders tjej!

2012-03-01 @ 18:11:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0