Back in town.

Helgen är tyvärr redan över och förbi. Jag tycker att den passerade på tok för fort! Vi har varit i Storvik hela helgen. På lördagen var Viggo med sin mormor så jag och Viktor tog en shoppingrunda. Grabbarna fick fina plagg och skor, de kommer att vara så snygga i vår och sommar! Jag kom hem med tråkiga basplagg.

Det känns inte alls roligt att leta kläder just nu - jag känner mig så blek, ful och lönnfet och är en jeans tjej (det går i perioder, ibland är jag leggings typen) som inte riktigt accepterat ännu att det är leggings som gäller kommande månader. Känner mig skit ful och töntig i alla kläder jag provar! Vilket i-landsproblem... pinsamt när man tänker efter. Önskar och hoppas att jag kan känna mig mer bekväm med mig själv denna graviditet, när jag väntade Viggo så grät jag dagligen pga hur jag såg ut. Att man känner sig vacker som gravid kvinna kan jag tyvärr inte hålla med om.

Jag fantiserar om hur fint det är med en småblommig klänning ovanpå gravidkulan. Till det converse skor och en jeans jacka och håret uppsatt i en tofs eller fläta. Pricken över i:et är ett par snygga solbrillor och fräknar på näsan. Tyvärr är jag sämst på att shoppa (och sminka mig samt fixa håret)! Hittar aldrig det jag söker och köper istället något halvdant som inte alls smickrar min kropp. Vem följer med mig på en shopping runda och blir min stylist?! Krav: du ska vara ärlig och ha bra smak :)



Höggravid och obekväm, orkeslös pga dålig hälsa men med en längtan och enviset som få.

Idag har jag grym huvudvärk som jag hoppas ger med sig snart. I eftermiddag ska vi hem till svärmor på middag och framåt kvällningen ska jag till frissan. Älskar att gå till frissan men blundar och slår dövörat till när det är dags att betala för besöket. Förresten så är det snart dags för Viggos första klippning, välbehövligt!


Kommentarer
Postat av: frida

Ja jisses vilka klädproblem man hade som gravid.. inget som ville sitta direkt snyggt !!

Men tyckte de nog va mest jobbigt i början där under sommaren när man mer bara såg pluffsig å tjock ut än gravid, jätte kul när de e varmt å man inte kan dölja me så mkt kläder hehe :)

Denna sommaren kommer du ju iaf ha en kula :D Vill me va gravid på sommaren.. fast de får gärna inte vara för varmt då :P haha

2012-03-05 @ 23:20:40
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

håller helt med dig! Tyckte att det var omöjligt att känna sig fin som gravid. Man kände sig bara tjock o klumpig.

Jag kanhaka på shoppingrundan om du gömmer mitt kort så att inte jag kan handla något ;)

2012-03-06 @ 10:02:12
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Dude

Nämen vad är det jag läser?!

Du är ju alltid jättesnygg och har alltid varit.

Och jag kan följa med på en runda för det är jag van vid att göra med andra. Dom flesta vill ha med mig för att jag är så ärlig.

2012-03-07 @ 10:14:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0