Känslan av att...

... man har någonting planerat men man kommer inte på vad det är?

Känner ni igen den känslan? Jag hade den igår kväll och funderade i flera timmar på vad det kunde vara för planer, en tisdag? Kom inte på någonting alls så jag nöjde mig helt enkelt med att det faktiskt inte var någonting inplanerat. Men i morse när jag vaknade hade jag samma känsla igen. Funderade minst lika mycket igen men blev inte något klokare av det. Släppte den känslan och började istället planera vad vi istället skulle hitta på.

Loggar in på Facebook för att se om det fanns något nytt att gotta sig i. "Underbart väder!" "Storm varning!" "Våååår!". Det var väl ungefär så de flesta skrev och det var ju för mig ingen nyhet. Men så såg jag att en av mammorna från öppnis skrivit att hon och hennes dotter skulle till öppnis idag och det var då poletten trillade ner - KLIRR! Vi skulle ju också till öppnis idag, det var tisdagens planer!

När jag väl kommit till insikt med detta så hade Viggo redan hunnit somna så det blir inget besök på öppnis för oss idag. Ja inte är det lätt att vara tankspridd och dessutom vägra inse att man faktiskt är det. Hädanefter får jag skriva upp det vi har planerat, även så simpla saker som att åka till öppnis...


Kommentarer
Postat av: frida

Haha jag känner igen de där.. ja har börjat skriva upp på våran köks almanacka om vi har något planerat, när jag kommer ihåg å göra de vill säga haha!!

Men vi har missat många saker pga denna tankesprida mamma!!

Å tack vara ditt inlägg om glömska kom jag precis på att jag måste ringa till Noels blivande dagis haha!

2012-03-13 @ 14:24:59
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0