Lillasysters garderob.

Lillasyster har redan en liten garderob. Det mesta är köpt på rea och är i storlek 62, passar bra till hösten. Jag är lite försiktig när det gäller att köpa kläder, jag har redan gjort misstaget en gång att köpa för mycket innan bebisen är född. Dels så köpte jag för mycket i fel storlekar som inte hann användas men också kläder som Viggo helt enkelt inte passade i, tyckte jag.



Som ni ser är det neutrala färger, endast två plagg är i rosa och ett par tights i marinblått med vita prickar. Jag kan inte motstå dessa söta plagg med volanger och knappar, love it! Jag tror inte att jag är den typen som kommer att klä henne i Hello Kitty och annat gulligull men man ska aldrig säga aldrig... Om det förresten är någon som har fina flickkläder till salu, i samma stuk som på bilderna, så hojta gärna till! Jag köper gärna begagnat om det är i bra skick och verkligen tilltalar mig i smaken. Ralph Lauren klänningar och Newbie kläder tillexempel, to die for!

Och till er som anser att jag borde använda Viggos urvuxna kläder, att det inte spelar någon roll om kläderna är gröna eller rosa, besvära er inte ens med att öppna truten. Det låter säkert elakt och oförskämt men jag är så less på att folk ska lägga sig i och vara oförskämda mot mig. Jag vet att vi har folk runt i kring oss som gärna tycker och tänker högt och just i den här frågan har jag räknat med att få höra ett och annat. Men ni behöver alltså inte dela med er av era åsikter för jag struntar i dem. Om jag vill köpa nya kläder till lillasyster så gör jag det! Om jag vill klä henne typiskt "flickigt" så gör jag det också. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Malin olsson

klart lillasyster ska ha nya kläder :) finns ju sååå mycket söta tjejkläder.

2012-03-19 @ 17:07:31
Postat av: frida

Åh så söta kläder!! De finns ju så mkt sött till små flickor.. å håller me dej om newbie, så otroligt fina saker har dom ju!!!

Mitt nästa barn ska oxå självklart få nya kläder inte å inte bara ärvda, jag har faktiskt inte sparat speciellt mkt av Noels kläder, bara dom där riktiga gobitarna, vi har inte plats å spara på allt.

Å sen vet jag själv att även om de blir en pojke nästa gång så vill jag ändå köpa nya kläder.. det e ju så kul me barnkläder :P

Å ja tänk om man får en liten tjej, då är ju ännu mer självklart att man vill köpa ännu mera nya kläder :P

Så shoppa på vetja ;) hehe



2012-03-19 @ 17:57:45
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Sandra - Mamma till Leon och väntar syskon i september

Åh vad mysigt att få köpa så små kläder igen :) Var har du köpt galgarna?

2012-03-19 @ 18:32:43
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Åh vad gulligt och så fina kläder :) Mysigt när du får klä på den lilla flickan alla söta kläder :) Kram

2012-03-19 @ 21:25:23
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Bra där! Även om du inte ska behöva säga till/försvara er till varför ni vill köpa nya kläder så förstår jag varför du gör det.. Jättefina kläder ni köpt! :) Jag köpte också för toook för mycket kläder innan Edvin ens hade kommit, hehe :P Så vi hann inte använda dem alls mycket, så jag känner verkligen att jag vill hinna vissa av dem mycket mer :)

2012-03-20 @ 00:09:37
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Elin / Mamma till My ♥

Så himla fina kläder! :)

2012-03-20 @ 13:01:40
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättefina kläder=)Du har så bra smaka både på barnkläder och inredning=) Läser här i bland och har blivit nyfiken så klart;P vad jobbar viggos pappa med? Borta i veckorna? Tur att ni får långhelger ibland så hela familjen bara får vara=)

2012-03-20 @ 14:04:58
Postat av: Mia

Kan inte låta bli att små le när jag läser ditt inlägg. Känner igen mig i det där att folk har åsikter om allt. Jag fick en flicka som nummer 3 i min barnaskara och självklart ville jag att hon skulle ha nya kläder. Folk tyckte att jag slösade men när jag handlade nytt till pojke nummer 2 så var det ingen som sa något. Ibland tror jag det handlar om avundsjuka. Har man råd så gör man väl som man vill ;) Men jag använde också lite väl utvalda kläder från killarna.

Angående att köpa kläder i för väg så har jag hållt mig lite i det just för att jag brukar alltid hitta så söta kläder i butiken när de är födda som jag bara måååste ha och då blir det tok för mycket kläder.

Men om vi ska tänka i miljövänligt så se till att sälja/ge bort kläderna som pojken din har haft så att de får användning hos någon annan.

Jätte söta kläder har du köpt!

2012-03-20 @ 14:10:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0