Jaha, då har man lyckats igen då. Stackars karl som råkar ut för mig!

Jag är så less på Försäkringskassan och deras nonchalanta sätt att behandla folk! Det har bara varit krångel hela hösten, har inte fått en krona utbetalt men jag har rätt till det. Ärendet bollas runt och ingen tar tag i det. Det här är ännu ett exempel på det jag skrev om häromdagen.

I förmiddags ringde jag Försäkringskassan för att stämma av hur det går eftersom att jag inte hört någonting ifrån dem angående varken sjukskrivningen eller föräldrarpenningen. Jag borde inte ha blivit förvånad över svaret jag fick med tanke på vilka det är jag har att göra med. Ännu en gång har dom klantat till det och vore det inte för mitt samtal så hade ingenting hänt i ärendet och jag hade vecka efter vecka väntat på ett besked som aldrig skulle komma...

Jag vart så arg och ledsen, kände mig förnedrad och hjälplös. Va fan ska man göra för att få den hjälp man har rätt till?! Alla känslor bubblade under min hud och jag kände att jag måste få ut alla känslor - rev åt mig jackan som sattes på i farten och tog med mig hunden upp i skogen, pulsade en bra bit in och lutade mig mot en tall. Vrålade allt va jag orkade och det kändes genast mycket bättre. Elsa tittade på mig som om jag vore tokig. Ja jag kände mig tokig för stunden men oj så välbehövligt det va! Snyftade en stund för mig själv och försökte samla mig när jag hör hur det knakar och pulsar i snön bakom mig.

"Mår du bra?!" hör jag någon fråga med andan i halsen. En karl i 60 års åldern kommer halv snubblandes fram till mig, rosig om kinderna. "Jag hörde hur du skrek, mår du bra?!". Vad svarar man på det liksom? "Ja jag mår bara bra, tack!". Nej, förmodligen lär han ju inte tro mig, vilken normal människa som mår bra står och vrålar som en stucken gris i skogen?

Ännu en gång har jag lyckats! Såhär i efterhand så skrattar jag åt det så att tårarna sprutar. Stackars karl! Ni undrar säkert va jag svarade honom? Jag sa som det va, jag behövde bara några minuters 'skrikterapi'. Jag tror inte han fattade va jag menade för han vände sig om och gick utan att säga någonting alls...


Kommentarer
Postat av: Linda

haha du bjöd på dagens garv här hemma iaf! Stucken gris och grejer... Det ordnar sig!! Styrkekramar!!!

2010-12-30 @ 12:52:10
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: ♥ Elin - gravid v.38 ♥

HAHAHA! Ursäkta att jag skrattar men det här var det roligaste jag har läst idag! =)



Ibland behöver man få ut sina aggressioner! :)



KRAM!

2010-12-30 @ 12:53:57
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: frida

FK är fan inte roliga att ha me, dom krånglar alltid till de extra mycket..

Har vart massa strul me dom nu under hösten för att reda ut om ja hade rätt till sjukpennings nivå eller inte.. höll på att bli galen på dom ett tag!!!



Å nu hade ja fått hem något nytt papper av dom ang att ja skrevs över till sverige i sommras igen då ja bodde i norge innan.. nåt om nån blankett ja måste fylla i.. herregud att komma me sånt nu?? Detta fixade jag i augusti å ja kom tillbaka i juni, så först tog de två månader innan ja va "svensk" igen.. å så kommer de nåt nytt jävla papper nu.. kommer sätta hus i helvete om de skulle påverka nåt me min mamma ledighet nu!! haha



men fick mej ett gott skratt efter att ha fått upp lite bilder i huvet av din berättelse.. haha kan bara se gubbens min framför mej :P haha!!

Men visst är de skönt att bara gå ut i skogen å få skrika av sej lite :P

2010-12-30 @ 13:12:22
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja inte fan funkar Försäkrningskassan som den borde i alla fall! Det är skandal :/

2010-12-30 @ 15:35:33
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Jossie - Gravid i v. 32

Haha skön du är som delar med dig! Ibland behöver all ens frustration ta vägen någonstans. Jag tycker du gjorde det bra genom att skrika rakt ut i skogen, hehe :) Men det löste sig med FK eller?

2010-12-30 @ 16:48:17
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0