1:a Advent + En Dag. . .


Igår va vi upp till slottet och trängdes med flera hundra andra,
det va nämligen fyrverkerier. Och det va ett pampigt sådant!
Jisses så fint och häftigt det var!
Stelfrusen och hungrig knatade vi iväg och satte oss på Terrassen,
tog oss en öl och käkade nachos. Smarrigt! Att man inte gör sånt oftare?

Imorse tränade jag hos sjukgymnasten.
Va snudd på att strunta i det bara för att jag va så trött när klockan ringde.
Men åå så skönt det va när jag väl satte i maskinerna och svettades!

Efter tränigen tog jag mej en promenad till solariet.
Mår mycket bättre när jag får lite färg i trynet.
Under tiden jag låg där och stektes så började jag tänka på julklapparna
och fick mer eller mindre panik. Va tusan ska man köpa åt folk?!
Har syrran och brorsans julklappar klara, nu fattas det till mamma,
mormor & morfar och Viktor. Helst av allt vill jag åka utomlands,
vila upp mej och må bra, köpa med presenter hem och komma hem
utvilad och glad. Hellre det än att stressa upp sej över julklappar,
flänga fram och tillbaka hos folk, känna press och stress och bara må dåligt.
Hur trevlig är man då egentligen?!

Näe, hoppas verkligen att Viktor kommer hem och säger att han får
ledigt i mellan dagarna! Då tvekar jag inte en sekund, då bokar jag en resa!

Va in på Åhléns påvägen hem och köpte julpapper och julkort.
Tänkte sätta mej ner och skriva klart dom nu så jag har det gjort,
annars glöms det väl bort om jag känner mej själv rätt!
Efter det så kommer det gamla vanliga, tråkiga vardagsbekymret...
va fan ska man äta?!
Vi funderar på att åka och simma ikväll.
Kanske vi skiter i att laga mat hemma och äter nånting ute istället.
Det röstar jag på iaf, latmask som jag är!  =/


Kommentarer
Postat av: viktor

Det var super mysigt igår!! Älskar dig =)

2008-12-01 @ 18:10:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0