Dax att sätta sej i skolbänken igen

Ja som rubriken lyder - jag ska börja plugga.
Det rimmar så fel i mina öron!
Jag, plugga?!
31/8 är det upprop och sen snurrar karusellen igång.
Jag ska börja med att läsa två strökurser på omvårdnads programmet.
Känns det bra så fortsätter jag antagligen och läser till undersköterska.

Det är så svårt att veta vad man vill bli när man blir stor!
Ena dagen vill jag jobba med blommor och inredning, andra dagen vill jag jobba som beteendevetare och tredje dagen kan det vara nånting helt annat, systemutvecklare eller hundförare inom polisen till exempel!
Egentligen borde jag kanske läsa in gymnasiekompitensen först men det känns inte ett dugg motiverande just nu...



Min läsning i höstmörkret, nedbäddad i soffan med godis och levande ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0