Välkomnar Elsa hem till oss!

Ja och äntligen har vi fått hem lillskruttan, Elsa.
Allting har flytit på bra, hon är en glad, nyfiken och lugn varelse som älskar att vara ute och upptäcka den stora världen! Peppa peppa, inte en enda pöl eller hög inomhus hitills!

Våra två herrar, Eddie och Kenzo, vad tycker dom om lill Elsa?
(lill Elsa är ett namn hon ofta kommer att få höra då hennes mamma heter Elsa)
Eddie han är nyfiken på det nya tillskottet, smyger efter och försöker komma nära så han får nosa på henne.
Kenzo däremot, honom litar jag inte ett dugg på! Det första han gjorde var att resa ragg,
fräsa och med utfällda klor måtta ett slag efter Elsa.
Så honom får vi ha lite koll på närmsta dagarna.
Tur säger jag att han har sitt enorma klätterträd som han kan fly upp i!


Jag och lillskruttan har varit ute på en halvtimmes promenad nu på morgonkvisten.
Hon är så duktig, går för det mesta fot och drar med andra ord knappt i kopplet.
Lyssnar oftast på det man säger och föredrar att få kela och pussas som beröm istället för godis.

Nu ska jag fixa frukost åt oss alla fem här hemma innan jag brummar iväg till Ackis.
Ha en bra dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0