Hur Man Får En Katt Att Låta "Voff". . .


Usch och fy, det hade kunnat sluta riktigt illa här hemma imorse! (Ryser av tanken)
Jag tände ett doftljus och ställde det i köksfönstret. Poade omkring i lugnan ro och kände att "idag blir en bra dag". Lugnet varade inte alltför länge - hux flux flyger Viktor upp ur soffan och börjar jaga katten. (Jag står som ett frågetecken, får syn på ljuset som ligger på golvet och stearinet som flyter ut i en allt större pöl.) Min första tanke va att Viktor skulle "fya" på katten för att han varit i fönstret. Men så hör jag Viktor skrika att "katten brinner".
Jag får panik och springer efter katten som lagt sej under sängen. Huuua så rädd jag blev!
Tur i oturen, han landade på fläcken som brann så antagligen släktes det då.
Han vart av med lite päls och fick krulliga morrhår, men i övrigt mår han bra.
Det kunde ha slutat riktigt illa! Jag tänkte att "nu så har han lärt sej en läxa" men nej då...
jag höll en tändare framför honom och den dum fan skulle lukta på lågan.
Suck, hopplöst fall sa doktorn och grät.

Jag har iaf lärt mej något idag, inga fler tända ljus i fönstren hädanefter.

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0