Jag är varken en bondläpp eller någon citychick

Efter några timmars vistelse i Storvik så har jag konstaterat att det finns ju inte ett skit att göra i denna dö håla! 
Vissa tycker att jag ska gå ner på lokala puben för att dricka en öl och träffa folk men hallå, Granliden (Grinladan), det lär väl vara det trökigaste stället på jorden?!
Bara intriger och inavel.
Tog en raggar runda med morsans pärla och tänkte att det kanske är någon bekant ute som man kan slå ihjäl lite tid tillsammans med. Jadu, där sket man ju en lök!
Det enda tecknet på liv var en katt, ett gäng snorungar på 10 bast och ett hurtigt par i 50 års åldern.
Skönt att jag bara är på besök och snart får åka hem till civilisationen igen...

Men lite mysigt är det faktiskt ändå att komma hem till byn.
Jag brukar sakna att bara hänga hemma hos mamma, ligga raklång i soffan och bara vara.
Jag saknar att hälsa på hos mormor och morfar,
hennes mat och fikastunder är väldigt uppskattade!
Jag saknar känslan av att bara kunna åka hem till familjen för en stund när man känner för det, ska jag hälsa på dom nu så krävs det planering och tid. Det är inte min grej,
jag hatar planering och struktur!

Jag är absolut ingen Storviks tjej men heller ingen Uppsala city bo.
Vad kommer där mitt i mellan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0