Man förändras med åren.


Snön faller och jag med den...
efter en jobbig dag känner jag nu att jag är påväg att må lite bättre, thank God!

Så länge jag kan minnas så har jag ogillat julen. Visst var det väl roligt med julklapparna när man var barn men den där olustiga känslan kring julen har jag alltid haft och jag kommer starkt ihåg den känslan. När jag var i sexton års åldern så bestämde jag mig för att sluta fira jul, jag ville hellre åka utomlands över jul och nyår. Så vart det inte,
jag firade jul men sa att "det här är sista julen jag firar sålänge jag inte har några barn".
Så har jag sagt varje jul sedan dess...

Jag har inte brytt mig i att julpynta nå märkvärdigt, en adventljusstake och en amaryllis i fönstret har räckt bra. Julgran har det aldrig varit nå snack om!
Men i år... någonting har förändrats. Jag vill julpynta och göra fint.

Det ska inte vara tusen tomtar överallt och det typiska traditionella rött, rött, rött.
Nej jag vill ha det stilrent och enkelt, vitt, vitt, vitt!
I år vill jag ha en stor julgran med vackra kulor och ett fint glitter.
Tänk så mysigt att kliva upp på morgonen när det fortfarande är mörkt och tända julgransbelysningen.

Vad är det som händer med mig?! Jag har alltid hatat julen och allt krimskrams som hör till.


Kommentarer
Postat av: Nanna

Du hitta snöflingor-bild =)

2009-11-05 @ 15:47:11
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: Mia Ö

du har blivit gammal.....vi ska alla den vägen vandra ler hälsar hon som också bara har haft amaryllis och en adventsstjärna.....

2009-11-05 @ 20:23:28
Postat av: Viktor

Ha ha nu fattar jag varför du skulle till julavdelningen på ikea! =)

2009-11-05 @ 21:06:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0