Urban Jungle vs. Nitro City.

Idag har vi varit på Barnens hus och Babyland och test kört barnvagnar i flera timmar! Trodde att jag skulle bli klokare av det och kanske till och med bestämma mig för en vagn men icke... tvärtom vart det! Från början var jag helt inställd på en Emmaljunga, antingen en City Cross eller en Nitro City.
Väl på plats bland alla barnvagnar började jag klämma och känna på en Brio.
Det är en helt okej vagn men efter en stund så föll den bort, varför vet jag inte riktigt, det bara vart så.

Jag har aldrig varit ett fan av trehjuliga barnvagnar men efter dagen så funderar vi faktiskt på att köpa en. Vagnen tilltalar oss på det viset att den är lätt och smidig och tar sig enkelt fram överallt.
Nackdelen är att bebisen inte kan ligga i liggdelen speciellt lång tid och att sittdelen bara går att ha vänd framåt. Stort minus!
Vagnen jag pratar om är Urban Jungle.

I dagsläget så funderar vi alltså på att köpa antingen en Urban Jungle vagn eller en Emmaljunga Nitro City. Båda dessa vagnar har sina för och nackdelar.
Och för att virra till det ännu mer så funderar jag på om det inte är värt att kolla på Emmaljungas Ozone City vagn och en Bugaboo?
Vi måste tänka praktiskt. Jag har ju problem med nacken och axlarna och måste ha en lätt och smidig vagn som är enkel att ta sig fram med, 
det praktiska går tyvärr före designen.


Antingen så älskar man den, eller så hatar man den - vagnen från Urban Jungle.
Någon som har erfarenhet av denna vagn?
Lämna gärna en kommentar och skriv vad du tycker är för och nackdelar med vagnen.

Kommentarer
Postat av: Nanna

Ja du min 4 månaders (då, nu e han ju 5) växte ju ur dom där himla små liggkorgarna som görs nu för tiden. Och nu vill jag inte ha han framåt än, lite för tidigt för det. Därför tycker jag en Emmaljunga är bättre, den har ni nytta av längre. Dock är den ganska klumpig och tung i min smak, men det är väl tyvärr många vagnar, iaf kombivagnar =(

2010-08-20 @ 18:05:56
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0