Ännu har bloggen inte gått i graven!

Efter påtryckningar och önskemål så uppdaterar jag nu med ett inlägg.
Om det blir så många fler än så kan jag inte garantera.
Det är väl bara att inse, jag är ingen riktig bloggare. I perioder skulle jag kunna uppdatera bloggen flera gånger om dagen men stundtals har jag ingenting att dela med mig av.

Vad händer i mitt liv just nu då?
Den här sommaren har det varit mestadels jobb, lite för mycket jobb enligt vissa.
Jag har inte spenderat en enda minut på stranden hittils...
Får ta igen det och njuta dubbelt upp när vi åker till Kreta 21/8.

Apropå 21/8, den 20/8 är det dax för ultraljudet som sker i vecka 18.
Åå det ska bli så spännande, längtar så mycket!
Jag har ju haft turen att få se vårat pyre via ultraljud två gånger redan,
första gången i vecka 6 och andra gången i vecka 13.
I dessa veckor har man inte sett speciellt mycket mer än en "klump" och ett tickande hjärta så det ska bli spännande att se en mer utvecklad bebis och få ett mer utförligt ultraljud.
Vi ska ta reda på vad pyret döljer mellan benen (om det går, vilket jag hoppas!) .
Ni som har barn, tog ni reda på könet?
Jag tror att det är en liten pojke och alla andra tror en flicka. Om några veckor vet vi, förhoppningsvis.

Många har frågat hur jag mår så jag tänkte skriva några rader om det också.
Fram till vecka 11 mådde jag katastrofalt dåligt! Fick inte behålla någonting av det jag åt eller drack. Sen vände det och jag har mått lite bättre sen dess.
Jag mår fortfarande illa och kräks varje dag men klarar numera av att äta.
Matsedeln är begränsad då jag har svårt att äta vissa saker, tex kött.
Innan graviditeten åt vi kött flera gånger i veckan, nu växer det i munnen på mig när jag ser en köttbit. Inte nog med illamående och problem med maten - mitt blodtryck och blodvärde är katastrof det också. Att knapra järntabletter hjälper inte så det får bli järnsprutor för min del.

Igår träffade jag en dietist som konstaterade att mitt BMI är precis på gränsen mellan underviktig och normal. Jag har gått upp ett kilo under graviditeten. Från och med nu är det näringsdryck som gäller, minst två gånger om dagen.

På fredag kliver jag in i vecka 16 och jag väntar ivrigt på att få känna pyret.
Jag tror att jag har känt h*n vid två tillfällen som hastigast men är inte säker på om det var pyret eller möjligtvis gaser/tarmarna som fladdrade, svårt att avgöra.

Nu tänker jag avrunda för den här gången.
Skriver hellre korta och många inlägg än färre långa.

Vad vill ni läsa om i min blogg? Får jag lite feedback så kanske det blir roligare att hålla efter med uppdate. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0