Är det någon av er läsare som är duktig på hår och hårfärg?

Jag har i många år spenderat mycket pengar på frisör besök. Klipper, rakar, färgar, avfärgar, tonar, några effekfulla extensions... det finns nog ingenting jag inte gjort, förutom att permanenta.

Nu är jag i valet och kvalet. Har en klipp och färgtid inbokad dagarna innan jul som jag såklart jätte gärna vill ha. Men cirka 1200:- är ganska mycket pengar såhär i juletid och dessutom ska det sista inhandlas till pyret. Pengarna går åt ändå.

Jag måste göra någonting åt färgen så jag funderar på att enbart klippa mig innan jul och köpa en toning hos frissan och färga hemma. Min plan är att bli blond till våren så jag vill inte bli för mörk i håret nu men vill heller inte ha för mycket koppar och rött. Jag har jätte mycket röda pigment så det är svårt att undvika.

Det jag tvekar på är om jag ska våga dra några ljusa tunna slingor hemma och sen lägga på en ljusbrun toning? Är det någon av er läsare som är duktig på hår och hårfärg? Risken är ju att jag får betala dyrt hos frissan om det blir misslyckat.

Kom gärna med tips, råd och förslag på vad jag kan göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0