Detta eviga tjat och gnat om håret...

Nä nu blir jag tokig på mig själv!
Sen dagen då jag klippte av mig håret har jag ångrat mig, gråtit flera gånger och önskat så innerligt att jag en morgon ska vakna och jag har mitt långa blonda hår tillbaka. Nu sitter jag i soffan och myser, äter morötter med vitlöksdipp och kollar på 'Så mycket bättre'.

När jag ser hur snygg September är i håret så blir jag så sugen på att klippa mig ännu lite kortare för att kunna fixa den frisyren. Det är snyggt med ett kort fixat hår, ett långt och livlöst hår är inte lika snyggt! Mitt problem är att jag är så kass på att fixa hår och make up.

Jag undrar va de är jag saknar mest egentligen - det långa håret eller det blonda, eller både och? Jag får ta mig en riktig funderare angående håret och klippning, inga fler impulsgrejer på ett tag! Nu ska jag faktiskt smacka i en toning, håret kommer att bli lite mörkare men det är okej, det är bara en toning. Jag vill inte ha någonting mitt i mellan, antingen vill jag vara ljus eller lite mörkare. Till våren ska jag i alla fall bli blond igen, den saken är säker!



Jag för drygt två år sedan.
När jag ser den här bilden så känns det inte så tokigt med ett kortare hår.
Jag ska helt klart ha ett ljusare hår tycker jag själv. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk på att du kanske inte har samma hårkvalitté som September ifall du klipper dig lika kort. Av bilderna på dig att döma så tror jag inte att ditt hår skulle se likadant ut...du har nog tunnare och rakare hår.Risken är att det bara kommer att hänga rakt ner även fast du försöker "få till det". Mitt tips är att ha det lite page precis som du har på bilden här ovanför!

2010-12-11 @ 22:50:13
Postat av: Anonym

Du ser super fräsch och snygg ut på bilden! Ljust hår är verkligen din grej. Kort eller långt kvittar, ha de du känner dej mest bekväm i. Då utstrålar du självsäkerhet och blir snygg.

2010-12-11 @ 23:43:57
Postat av: Caroline - gravid i vecka 35

Vilka är ni som kommenterar anonymt?

Blir ju nyfiken! :)

2010-12-11 @ 23:52:08
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: M - 23år och två barns morsa

Jag har varit på ett bröllop för lite mer än ett år sedan och då sjöng September där.

2010-12-12 @ 08:22:56
URL: http://www.mazlin.se
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Tack för tipset, måste kika igen nästa gång jag är iväg och handlar! Jo, jag har lågt järnvärde - inte katastrofdåligt men tillräckligt för att jag måste ta tabletterna. Men eftersom jag glömmer det hela tiden så hade det inte blivit något bättre när vi kikade sist, så därför tänkte jag komplettera med juice :)



Jag tror faktiskt vi börjar bli hyffast klar med allt inför lillans ankomst. Eller klar blir man väl aldrig iof ;) Har lite småsaker kvar som jag ska försöka fixa nu i veckan - sedan är det bara luta sig tillbaka och vänta, hihi!



Hur långt har i kommit med allt?

Kram kram

2010-12-12 @ 10:22:02
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Hanna Z

Ja men faktiskt! Det är ju inte så att folk frågar hejvilt om ens vikt vanligtvis, men så fort man blir gravid är det visst okej?

Jag gick inte heller upp nåt i början, konstigt nog för jag käkade som en häst dom första veckorna, hungrig konstant typ! Haha. Var i v 16 om jag inte minns fel som det första kg kom, då var jag mer orolig att nåt var fel, när det inte hände nåt på vågen, haha.

2010-12-12 @ 17:07:59
URL: http://hannaz.se
Postat av: emelie

Jag tycker absolut du ska ha ljust hår, sedan har jag alltid gillat långt hår så jag tycker ljust å Långt =) eller som du har på bilden ovanför här =)

2010-12-12 @ 18:32:22
URL: http://lillaemmpa.blogg.se/
Postat av: Carolina - Olina

Älskade smula, du är vacker i precis allt jag har sett dig i men jag vet också hur det är att inte trivas i sitt eget hår. Men det fina idag är ju att man kan leka nästan hur mycket som helst med hår, med försiktighet såklart! Om du tänker lite smart eftersom du är osäker på vad du saknar mest så prövar du att bli ljus först, känns det bra (bättre) så kanske du känner modet att klippa septemberfrisyren (eller så gör du inte det) och sen finns det ju faktiskt löshår (ja jag vet att det är dyrt men det är ett alternativ) och om något av det inte känns bra så kan du bli mörk igen eller klippa håret etc etc Det finns många sidor av det här så har kul med det :) Gör bara inte som jag och färga, bleka och styla utan att klippa mellan gångerna för då sitter du där med två decimeter kortare hår och frågar dig själv om det var värt det. För att inte tala om hur pinsamt det blir att gå till frisören efter sju år av slitningar. haha



Jag tror vad du än väljer så kommer du vara en hot mama eller om du hellre vill använda MILF :D

2010-12-13 @ 10:29:40
URL: http://olina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0