MC Donalds personal... hahaha!

Viktor: En lilla menyn med hamburgare.
Tjejen, anställd på Mc D: Okej, ingen cheeseburgare alltså?
Viktor: Öhm, nej?

Hade det varit jag som beställt så hade jag svarat
"Jo en cheeseburgare, utan ost!".



Ett annat roligt exempel, också från MC D, var i Venezuela och
vi skulle beställa, bland annat en vanlig simpel hamburgare.
Viktor: One hamburger, please.
Killen i kassan: Hamburger? (killen ser ut som ett frågetecken)
Viktor: Yes, one hamburger.

Killen i kassan fattar verkligen inte vad Viktor menar så Viktor får peka och förklara,
"one cheeseburger without cheese". Ja då fattade killen i kassan vad Viktor vela ha.
När vi väl fick våran beställning, som bestod av två menyer, höll jag på att dö av skratt!
Vi fick fem cheeseburgare utan ost, sex pommes och fyra drickor.

Får barnen i Venezuela lära sig engelska i skolan? Annars vore det ju en bra idé kan jag tycka...
Om inte annat så kanske personalen på Mc D kan få lära sig vad en "hamburger" är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0