Årets julpynt.

Jag har aldrig varit något fan av julen. Har flera år i rad sagt att "det här är sista julen jag firar så länge jag inte har några barn!". Så har det aldrig blivit, året därpå har jag firat julen i alla fall. Det här med att julpynta och släpa fram en massa lull lull inför julen har heller inte intresserat mig.
Jag har genom åren offrat mig och satt upp julstjärnor/stakar och köpt en amaryllis men that´s it!

I år känner jag däremot att jag vill pynta lite mer, inte överdrivet mycket dock, men eftersom att vi lever i rust och min ork är minimal så blir även julpyntet minimalt.

Hur gör ni där hemma? Tycker ni om att julpynta? Ska det vara tomtar överallt eller gillar ni det mer stilrena och diskreta?

Det här är vad jag åstakommit hitintills
(lite mer juligt kommer det att bli med nya krukor och lite annat smått och gott.
Dåliga bilder dessvärre men bättre än inga bilder alls!) :



"Röda hörnan".



Tillfällig bordsdekoration.






Köksfönstret. Tro det eller ej men en tomte äger jag faktiskt!



Adventsljusstaken på köksön.



Fönstret i matsalsdelen.



Fönstret i vardagsrummet. Funderar på att måla om lampfoten i vit eller svart, ogillar ek!



Fönstret i hallen. Tog ner hissgardinen igår då jag upptäckte att den blir jätte smutsig av allt damm från övervåningen. Köpte även en amaryllis som står i krukan till vänster.



Snöbollslyktan står i hallen på hyllan och lyser upp. Älskar den!



Lite pynt i "kapprummet".



Adventsljusstake nr 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0