Det kliar i pysselfingrarna!

Idag har jag en tråkdag.
Vill göra nånting men vet inte vad.
Borde lägga ut lite prylar på Tradera men kommer mig liksom inte för det. Har massvis med kartonger i källaren som behöver rensas men det har jag absolut ingen lust med idag.
I trädgården finns hur mycket arbete som helst men jag har inte redskap till det.

Jag brukar vara slö i den här tiden på dygnet, blir oftast pigg och pysslig på kvällarna. Önskar att jag hade en symaskin! Skulle behöva sy upp gardinerna, göra en blöjpåse och knåpa ihop en amningskudde.
Det finns så mycket fint man kan sy, sticka och virka om man bara har kunskapen och tålamod (vilket jag inte har). Jag har spanat in jätte fina
virkade skallror och mjukisdjur som jag vill ha, likaså korgar.

Det kanske ska bli mitt nästa projekt, att lära mig virka?





Det närmaste virkade pysslet jag har gjort är den här skålen.
Men duken köpte jag färdig virkad på Tradera så det var ju fusk!

Kommentarer
Postat av: Frida

Snart kommer det iallafall ett par virkade skor:) Har postat dom idag så har du tur kanske dom kommer på fredag! Kram

2010-10-13 @ 18:38:01
Postat av: Lena

Heja Karro! Självklart ska du lära dig virka. I uppsala har de en jätte mysig garnbutik. Gå dit den heter Yll och tyll. Där kan du säkert få hjälp! För visst var de uppsala du bodde. (Du vet jag är ju en textilnörd)

2010-10-14 @ 17:00:46

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0