Besök hos doktorn.

Stackars Viggo fick vara feberfri endast en dag ungefär. Idag kom febern tillbaka och han var märkbart påverkad av den - väldigt hängig och ledsen och dessutom jätte snorig, kräks av allt slem. Vi tog det säkra före det osäkra, att ha feber 7 av 9 dagar känns inte okej så tidigare idag träffade vi en doktor.

Viggo är än så länge bara förkyld och har halsvirus. Men blir det inte bättre inom 3 dagar ska vi tillbaka dit. Det kan ju mycket väl utvecklas till något virus som behöver behandlas med antibiotika.

Viggo fick flaskor med febernedsättande, slemlösande och någonting som ska dämpa kräkningar. Nu ikväll, efter läkarbesöket, har han varit så ledsen! Och varm som en kamin. Febern ger inte med sig trots "alvedon".

Det gör så ont i mig att se honom så utmattad och ledsen. Jag önskar att jag kunde vara sjuk istället för honom. Och det är så frustrerande att han inte kan prata och tala om hur han mår, säga vad vi kan göra för att hjälpa honom... Men vi testar oss fram och gör såklart allt vi kan för att hjälpa honom att må bättre.

Trots att Viggo varit sjuk har han varit otroligt glad och snäll. Det är bara vid några tillfällen han varit riktigt kinkig och svårhanterlig. Men hela dagen idag har varit jobbig för oss alla tre. Klockan är efter midnatt här i Thailand och jag ska göra liksom mina två V:n - sova.

Hoppas att Viggo vaknar piggare imorgon. Imorgon ska han få träffa Bamse och det tror jag att han kommer att uppskatta, han gillar Bamse och skrattar alltid när man nämner honom.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

jag pallar knappt att läsa din blogg just nu - så avis är jag! Men fy bubblan att Viggo ska vara sjuk när ni är iväg, otroligt jobbigt. :( hemma är det ju en grej men så långt hemifrån blir det lite otäckt.



Hoppas att han kryar på sig!

Kramar

2011-12-12 @ 18:40:42
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Mamma

Plutten, hoppas han blir piggare nu då.Jäkla otur. Ge honom en bamsekram från oss här hemma

2011-12-12 @ 20:27:56
Postat av: Anna - mamma till Ella

Stackars lilla Viggo som är sjuk! Hoppas han snabbt kryar på sig! Vad er resa annars låter härlig! Vi har varit två gånger till Kata Beach och jag längtar SÅÅ till sol och värme. Har ni varit till stranden Kata Noi? Senaste resa var vi nästan bara där, mycket lugnare än Kata och Karon. :) Ha det så skönt!

2011-12-12 @ 20:33:44
URL: http://www.almabosse.blogspot.com
Postat av: frida

Åh stackars lille V då..hoppas han blir bättre!!!:)

Ni verkar har de skönt annars iaf !:)

Kram!

2011-12-12 @ 21:18:49
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Stackars lille vännen och så oturligt att han blivit så sjuk nu när ni ska njuta av er resa! Hoppas ni kan det iaf och att Viggo blir frisk fort nu så han också kan njuta till fullo! Kramar till er

2011-12-12 @ 22:30:16
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0