Förkyld i magen?

Idag har jag en gnällig och klängig bebis. Det enda som duger är att ligga i mammas famn och helst få mat varannan kvart. Så fort jag lägger ifrån mig honom, det spelar ingen roll om han är vaken eller sover, så börjar han gråta. Jag blir så frustrerad, vad ska jag göra?! Har testat att ha honom i bärselen, spjälsängen, babysittern, babygymet och vagnen - inget av det funkar! Jag kan inte bära omkring på honom hela dagarna, jag får ingenting gjort och det gör mig ledsen och stressad samtidigt som att jag vill mitt barns bästa. Hatar att se honom ledsen. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra i den här situationen! HJÄLP!

På bvc så nämnde dom någonting om att bebisar kan bli förkyld i magen. Hur vet man att dom är det? Jag funderar på om jag smittat Viggo med min förkyldning och han har fått den i magen. Han är dålig i magen och har mycket gaser. Jag ger honom dagligen Semper och Minifom droppar men märker ingen större skillnad faktiskt, han får fortfarande elaka magknip. 

Håhåjaja, idag är det mycket känslor och många tankar. Att det är fredag och helg piggar inte upp för Viktor ska jobba hela helgen. Jag funderar på att ta med mig lilleman till Storvik och bosätta oss där ett tag.

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Maja

Hej!

sådär var Maja också en period. Visst kan det vara magen också men det kan även vara en tillväxtperiod han är inne i eller en mental utvecklignsfas. Då blir barnen klängiga och man kan inte lägga dem ifrån sig, dem äter hela tiden, eller mindre än vanligt och sömnen blir minst sagt störd. Finns en bok som heter "att växa och upptäcka världen". Den hjälpte mig mitt i allt skrik för plötsligt fick skriket en anledning! och med förståelsen fick även tålamodet en skjuss i rätt riktning.



vet att första fasen inträder vid 5 veckor och barnen kan börja gå in i den redan vid 3. vet inte riiktigt hur gamal din prins är? :) hoppas det blir bättre snart!



styrke kram

2011-02-04 @ 15:18:04
URL: http://smileysara.blogg.
Postat av: Nanna

Välkommen till bebis-föräldrar-livet ;)

2011-02-04 @ 17:11:42
Postat av: Malin & Prinsessan

Sådanna där dagar har Jolie också. Blev frustrerad i början när hon var så gnällig men nu har jag lärt mig att det bara är att lägga allt ándra åt sidan och sitta med henne så länge hon vill :)

Men nu har vi kommit in i en skrikperiod och usch det är inte skoj..



Tur att vi är supermammor som klarar det ändå, hihi :)

kram vännen och hoppas det känns bättre snart!

2011-02-04 @ 19:29:29
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Maja

SV: ja jag kom på det precis när jag postat, dem håller på att ge ut en ny upplaga och det har tydligtn blivit ett glapp så den är slut överallt :( ja lyckades få den sista på pocketshop vid stationen.

Men du kan kolla HÄR: http://www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html



det är ungefär detsamma som boken. iallafall åldrarna och vad som sker i de olika sprången :)



Hoppas prinsen är på bättre humör idag!

2011-02-04 @ 20:27:09
URL: http://smileysara.blogg.
Postat av: Angelica - gravid i vecka 35

Sv: Tack för din kommentar! Det är ju så svårt att veta innan hur mycket som kommer gå åt. Men i värsta fall får väl killen åka hem & hämta mer kläder. ^^ Ja jag har hört att det är mycket " hud mot hud" på bb, så går väl inte åt så mycket kläder då! :)

2011-02-04 @ 20:48:15
URL: http://angelicasdagbok.blogg.se/
Postat av: frida

Okej då är jag iaf inte själv me å känna de då:) a törstig e ja hela tiden oxå.. dricker en massa !

2011-02-04 @ 21:02:58
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: emilie blomkvist

william hade kolik i 2.5 månad enda som hjälpt va att lägga han ner sätta på dammsugarn var han tyst :) han vart mycket bättre när han fick messsmör och i tsk plommon pure då släppte allt, minifom o semper droppar hjälper tyvär inte!! :(

men till slut fick william ligga och skrika fast ja tyckte synd om han och nu i dag somna han på en gång )



kram emilie

2011-02-04 @ 21:42:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0