En nybliven mammas ord...

Dags för en snabb uppdatering kanske?
Att sitta vid datorn är inte prio ett just nu, inte heller att ständigt vara anträffbar på mobilen. Just nu vill vi 'bara vara' och ta dagarna som dom kommer. Hoppas ni har förståelse för det!

Att bli mamma är så stort och mäktigt, det går inte att beskriva med ord! Förlossningen va även den en häftig upplevelse. Jag hade turen att få en väldigt bra, snabb och fin förlossning. Min kropp är som gjord för att föda barn och jag är mäkta imponerad av både min kropp och mig själv!

Från att vattnet gick till att lille Viggo låg på mitt bröst tog det 7½ timmar. Jag använde mig inte av någon smärtlindring mer än lustgasen. Personalen som tog hand om oss va helt underbara på alla sätt och vis, stor cred till dem! Och såklart så ska pappa Viktor ha en stor eloge för sin lugna och fina instats!

Planen va att åka hem från BB idag men vi fick stanna kvar ännu ett dygn eftersom att mina prover inte är helt okej. Imorgon ska det tas nya och vi hoppas att dom är bättre så att vi får åka hem och börja anpassa oss till vardagen.

Jag kommer att skriva lite mer detaljerat om förlossningen vid ett annat tillfälle för den som är intresserad. Skulle även kunna skriva en hel bok om älskade Viggo, han är så snäll och söt och mitt hjärta smälter när jag tittar på honom. Va har jag gjort för att förtjäna honom? Ett inlägg mer specifikt om honom kommer också inom kort!

Nu ska jag krypa ner i sängen till mina två V:n som redan sussar sött. Tusen tack för alla gratulationer och lycko önskningar! ♥

P.S Ingen gissade rätt på Viggos födelsedatum! D.S

Kommentarer
Postat av: Carolina - Olina

Du om någon förtjänar honom älskade vän! Du med din omtänksamhet och värme. Du kommer bli en fantastisk mamma. Du anar inte hur lycklig jag är för dig min fina fina vän, my hot mama, eller rättelse - VIGGOS hot mama :)



Jag sa ju att han skulle vara busig och lite sådär lurig, det kommer nog han visa dig många många gånger i sitt liv :D

2011-01-17 @ 01:00:47
URL: http://olina.blogg.se/
Postat av: Sara

Stort Grattis till er!!! jag får gåshud när jag läser för jag vet hur det känns och det är obeskrivligt hur mycket kärlek som kommer när den lille väl har kommit ut <3 Ta nu hand om er och njut av tiden för den kommer aldrig igen!!! Många kramar till er...

2011-01-17 @ 06:00:57
Postat av: Anette

Skönt att det gick bra med allt gumman. Jag tror nog att alla förstår att ni bara vill vara just nu...hoppas att du får komma hem snart och presentera Viggo för er övriga familj d.v.s Elsa och katterna ;-) Ta hand om er!Stora kramar



P.S Grymt imponerad av din otroliga styrka!! D.S

2011-01-17 @ 06:43:31
Postat av: ♥ Elin - gravid v.40 ♥

Stort grattis igen!! :D Måste vara underbart! :D



Krma

2011-01-17 @ 06:52:29
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: emelie

åååh vad mysigt. grattis till till er och hoppas ni mår bra alla 3 =)



kram

2011-01-17 @ 08:12:46
URL: http://lillaemmpa.blogg.se/
Postat av: Jossie - Gravid i v. 35

Har full förståelse för att ni bara vill vara. Njut! :)

2011-01-17 @ 15:24:54
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0